Hallo, ik heb het volgende probleem:
Ik heb de meest recente Picture Project van de Nikon support site gedownload. Deze versie draait volgens de beschrijving van Nikon onder Windows Vista en dat doet hij ook.
Maar als ik de Diashow functie wil opstarten om mijn NEF's af te spelen krijg ik de melding dat er een Quick Time bestand wordt gemist. (Ik wist niet dat PP Quick Time bestanden nodig heeft.)
vraag: hoe dit op te lossen, welk bestand wordt gemist?
Zijn er ook anderen die onder Vista draaien en dit probleem hebben?
graag jullie reactie.
Picture Project onder Vista probleem
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Je zou kunnen proberen Quicktime te installeren. Wellicht is het dan opgelost.
http://www.apple.com/quicktime/download/win.html
http://www.apple.com/quicktime/download/win.html
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Geplaatst: vrijdag 9 februari 2007 om 11:17
quicktime.jpgDiverse Apple-applicaties voor Windows zijn op dit moment niet geschikt voor Vista, zo staat in een technisch document van Apple.
Eerder deze week waarschuwde Apple dat Itunes 7.0.2 en eerdere versies mogelijk niet goed werken op pc’s met het nieuwe besturingssysteem van Microsoft.
quicktime.jpgDiverse Apple-applicaties voor Windows zijn op dit moment niet geschikt voor Vista, zo staat in een technisch document van Apple.
Eerder deze week waarschuwde Apple dat Itunes 7.0.2 en eerdere versies mogelijk niet goed werken op pc’s met het nieuwe besturingssysteem van Microsoft.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Van mij hoeft Vista niet zo nodig, maar ik heb een nieuw notebook gekocht en daar zat het nu eenmaal op. Maar:
Het probleem is opgelost. Ik heb Quick Time gedownload, alhoewel op de site van Apple niet staat dat het voor Vista geschikt is, wel voor XP en lager.
Maar het werkt wel onder Vista.
Blijkbaar is Apple de boel nog aan het testen.
De diashow in PP werkt nu ook weer.
Ik ken eigenlijk geen programma dat de NEF's zo goed in een diashow weergeeft als Picture Project.
Perfecte kleuren en vooral: vlijmscherp.
(Ik heb de diashow voor JPG's in Vista geprobeerd. het resultaat is ronduit bedroevend: geen scherpe beelden)
Bedankt voor je reactie Onno.
Het probleem is opgelost. Ik heb Quick Time gedownload, alhoewel op de site van Apple niet staat dat het voor Vista geschikt is, wel voor XP en lager.
Ik ken eigenlijk geen programma dat de NEF's zo goed in een diashow weergeeft als Picture Project.
(Ik heb de diashow voor JPG's in Vista geprobeerd. het resultaat is ronduit bedroevend: geen scherpe beelden)
Goed om te wetenMarten schreef:Van mij hoeft Vista niet zo nodig, maar ik heb een nieuw notebook gekocht en daar zat het nu eenmaal op. Maar:

VISTA Business
Met behulp van Nikon heb ik de nieuwste versie van PictureProject opgehaald (v1.7.5) en nu werkt het wel.
De instellingen van de oude foto's heb ik ook weer. Ik weet alleen niet of dat door mijn knutselen van de oude data naar de nieuwe database is geweest. Of komt het doordat de wijzigingen in de NEF-bestanden worden opgeslagen? Dat heb ik nergens kunnen vinden.
Wie weet hier meer van?
Met behulp van Nikon heb ik de nieuwste versie van PictureProject opgehaald (v1.7.5) en nu werkt het wel.
De instellingen van de oude foto's heb ik ook weer. Ik weet alleen niet of dat door mijn knutselen van de oude data naar de nieuwe database is geweest. Of komt het doordat de wijzigingen in de NEF-bestanden worden opgeslagen? Dat heb ik nergens kunnen vinden.
Wie weet hier meer van?