Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Op een meter of tien vanaf mijn Velux-raam is een stel eksters druk bezig een flink nest te bouwen. Als het raam dicht is, zijn ze vaak heel druk bezig met het vlechten van nieuwe takjes in het nest, soms zelfs samen. Ik hoef het raam maar even open te zetten en ze zijn weg. Toch lukte het vandaag een paar foto's te maken. Geloof wel dat ze schrokken van het geluid van het toestel, hopelijk niet te erg. Als alles goed gaat, probeer ik het nest en de eventuele kleintjes te blijven volgen.
1. 9febr.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk Lid NCN In het land der blinden is éénoog koning
leuk he, bij ons voor de flat zit ook een nest in de boom, maar helaas krijg ik het met de camera net niet dichtbij genoeg gehaald, om er leuke foto's van te maken.
Dus ga ik het maar via jou topic volgen, ben benieuwd
Wat een leuke ekster foto Chip. Wij hebben een Merel nest in een hulst struik op 1.65 mtr hoogte bij de achterdeur. Durf er nu nog even niet bij te komen...., wil ze niet storen in dit prille stadium maar later in de maand wil ik het toch proberen.
11 april.
Vanmiddag weer een ekster 'betrapt' op het nest. Zijn moeilijk te vangen, als ze maar even het idee hebben dat ze bespied worden, blijven ze weg of op het nest en dus onzichtbaar.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk Lid NCN In het land der blinden is éénoog koning
De eerste foto deed me niet zo veel.
Maar de drie foto's achter elkaar vormen een zeer leuke serie !
Groeten - Arend / flickr "Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Het wordt steeds moeilijker het nest te kunnen zien, de boom loopt flink uit.
Intussen heb ik wel het idee dat er jongen zijn, de ouders vliegen maar heen en weer. Als je heel goed kijkt, zie je nog net een staartveer uit het nest steken.
Groet, Cees
De foto van 7 april, de tweede in de reeks is ook al met de D700 Patrick.
Volgens mij heeft onze Cees zijn spaarvarken leeg gemaakt en lekker niks tegen ons gezegd
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.