Hallo,
Om op mn vakantie,s meer zoom te willen hebben denk ik aan een Teleconverter voor bij mn Nikon D80 en mn Nikkor AF-S 70-300VR lens .
Ik ga voor mn vakantie,s veel naar zonnige landen (Afrika ,Azie) dus een stop minder zou niet zoveel uit mogen maken , ik gebruik de zoom alleen maar overdag .
Hebben jullie ervaring met Teleconverters zo, ja welke zijn aan te raden en welke moet ik eventueel nooit aan beginnen ?
Alvast bdankt ,Willem
Teleconverters
Re: Teleconverters
Je hebt een F5.6 objectief.
Converters kunnen daar in principe niet op. De AF werkt dan niet meer of te traag. Bovendien is jouw objectief op 300mm niet scherp genoeg om nog een TC te kunnen hebben zonder teveel aan kwaliteit in te boeten. De prijsverhouding converter/objectief is ook een beetje zoek.
Als je het zou willen proberen, maximaal een TC-14E II.
Je zou eventueel naar een AF-S Nikkor 300mm f/4D IF-ED kunnen kijken. Daar kan prima een TC-14E II op.
Converters kunnen daar in principe niet op. De AF werkt dan niet meer of te traag. Bovendien is jouw objectief op 300mm niet scherp genoeg om nog een TC te kunnen hebben zonder teveel aan kwaliteit in te boeten. De prijsverhouding converter/objectief is ook een beetje zoek.
Als je het zou willen proberen, maximaal een TC-14E II.
Je zou eventueel naar een AF-S Nikkor 300mm f/4D IF-ED kunnen kijken. Daar kan prima een TC-14E II op.
Laatst gewijzigd door yoyo op di feb 17 2009 5:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik zou er met jouw lens niet aan beginnen. Sommigen passen wel en sommigen niet, maar in het gebied waar ze interessant beginnen te worden zul je geen autofocus meer hebben, omdat de combi dan te lichtzwak is.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Kenko 1.4 werkt op deze lens
AF werkt dan ook nog [ altijd trager ]
de Nikon versie past niet op de 70-300 VR dus skippy die kan ie schrappen
verder...tja converters zijn lapmiddelen...het is zeker niet optimaal maar het kan
ik zou er zelf niet aan beginnen maar heb er genoeg verkocht die ze gebruikten voor de 70-300 VR
Arend
AF werkt dan ook nog [ altijd trager ]
de Nikon versie past niet op de 70-300 VR dus skippy die kan ie schrappen
verder...tja converters zijn lapmiddelen...het is zeker niet optimaal maar het kan
ik zou er zelf niet aan beginnen maar heb er genoeg verkocht die ze gebruikten voor de 70-300 VR
Arend
Ok bedankt voor de reactie,s , beter er vanaf zien dus .
Misschien de optie van Arend , voor die €125 is het misschien nog de moeite waard.
Willem
PS
Misschien dat een lens huren een optie is , iemand goede ervaring met een bedrijf , welke lens zou ik in mijn geval dan moeten overwegen?
Misschien de optie van Arend , voor die €125 is het misschien nog de moeite waard.
Willem
PS
Misschien dat een lens huren een optie is , iemand goede ervaring met een bedrijf , welke lens zou ik in mijn geval dan moeten overwegen?
Geen idee.natuurfotograaf schreef:is de Nikon 300mm F4 compatibel met de sigma TC 1.4x?
Werkt heel goed met een Nikon TC-14E II.
http://www.bythom.com/300AFSlens.htm
http://www.photozone.de/nikon--nikkor-a ... est-report