MSC Beatrice
Re: MSC Beatrice
---
Laatst gewijzigd door mikemix op do apr 16 2009 2:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jolanda
- Clublid
- Berichten: 5312
- Lid geworden op: vr jul 27 2007 1:39 pm
- Locatie: Roosendaal NB
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: MSC Beatrice
Vond het echt moeilijk fotograferen vanmiddag. Maar de 70-300 heeft mij uiteindelijk niet in de steek gelaten.
Geprobeer zovast al eentje te bewerken, rest zal pas veel later volgen.

Jolanda
Geprobeer zovast al eentje te bewerken, rest zal pas veel later volgen.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Re: MSC Beatrice
Mooie ervaring Gino, een industrie- en havenproject, wat een kontverhaal......
misschien aan een belg wel uit te leggen :mrgreen:
We spreken trouwens over 14000 teu, dat betekent 14000 20ft containers of 7000 40ft containers.
Grootste vraag die momenteel speelt in de transportsector anno 2009, wie zit er nog te wachten op schepen die 14000+ containers kunnen meenemen ?
Met de aankoop en bouw van deze schepen is men begonnen, toen de containers in China op de kade stonden te wachten, tot er weer ergens ruimte aan boord was.
Er is momenteel geen chinees die voldoende exporteert om hem vol te krijgen en het aantal havens dat deze schepen kunnen aandoen is zeer beperkt.
En dan hebben we het nog niet over het nut van de betuwelijn.....
Verder over de foto's, zoals al gezegd, geef ze wat meer pit !
groeten,
Marco
misschien aan een belg wel uit te leggen :mrgreen:
We spreken trouwens over 14000 teu, dat betekent 14000 20ft containers of 7000 40ft containers.
Grootste vraag die momenteel speelt in de transportsector anno 2009, wie zit er nog te wachten op schepen die 14000+ containers kunnen meenemen ?
Met de aankoop en bouw van deze schepen is men begonnen, toen de containers in China op de kade stonden te wachten, tot er weer ergens ruimte aan boord was.
Er is momenteel geen chinees die voldoende exporteert om hem vol te krijgen en het aantal havens dat deze schepen kunnen aandoen is zeer beperkt.
En dan hebben we het nog niet over het nut van de betuwelijn.....

Verder over de foto's, zoals al gezegd, geef ze wat meer pit !
groeten,
Marco
Re: MSC Beatrice
Inderdaad en dat niet alleen. Wat te denken van de extra havendokken die ze in het Atwerpse uit de grond hebben gestampt en wat er nog op touw staat. De huidige dokken halen hun Tonnages al niet eens en als je ziet wat er aan de linkeroever de laatste 10 jaar niets ontziend is bijgekomen en wat er daar nog bij gaat komen als alle plannen doorgaan. Oneindige groei, helaas niet dus. Als je nu door de haven rijd of je deed dat een jaar geleden. Dan lijkt het nu gewoon heel erg stil.Marco schreef:We spreken trouwens over 14000 teu, dat betekent 14000 20ft containers of 7000 40ft containers.
Grootste vraag die momenteel speelt in de transportsector anno 2009, wie zit er nog te wachten op schepen die 14000+ containers kunnen meenemen ?
@mikemix
Het licht was echt bizar slecht voor het soort van fotografie plus dat je met tegenlicht en dan ook nog reflecties vanaf het water zit wat nu niet echt een flatterende vorm van bootje uitlichten is daarnaast was de luchtvochtigheid ook nog eens vrij hoog het was dus niet bepaald tele weer. Ik denk ook dat die 80-400 van Gino met drogre lucht ook stukken beter presteerd dan in deze situatie.
Ik ben ook bezig geweest met wat opnames en je ziet het eigenlijk al gelijk aan je histogrammen dat het gewoon niet lekker zit.
Maar ja, ik zal morgen nog eens op me gemak kijken of er nog iets redelijks van te maken is.
Luc.
- Gino
- Forumlid
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: vr feb 17 2006 6:47 am
- Locatie: Chapelle le Pont
- Contacteer:
Re: MSC Beatrice
Mannen, bedankt voor de opbouwende kritiek, daar kan ik wat mee.
Zoals Michael ook al zei kreeg ik het ook niet voor elkaar maar als ik dan de foto van Jolanda zie kan het dus echt beter en ga ik er toch nog eens een poging aan wagen.
Als ik het beter krijg laat ik het hier nog zien (fotobewerking..........Grrrrrrrrrr
).
Luc, bedankt ook voor je uitleg wat betreft luchtvochtigheid en telelenzen, dat wist ik niet.
Groeten, Gino
Zoals Michael ook al zei kreeg ik het ook niet voor elkaar maar als ik dan de foto van Jolanda zie kan het dus echt beter en ga ik er toch nog eens een poging aan wagen.
Als ik het beter krijg laat ik het hier nog zien (fotobewerking..........Grrrrrrrrrr



Luc, bedankt ook voor je uitleg wat betreft luchtvochtigheid en telelenzen, dat wist ik niet.
Groeten, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
- Jolanda
- Clublid
- Berichten: 5312
- Lid geworden op: vr jul 27 2007 1:39 pm
- Locatie: Roosendaal NB
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: MSC Beatrice
Nog een paar:
2.

3.

4. De meest rechtse windmolen is degene die we vorige week 's avonds op de gevoelige plaat hebben gezet. Daar stonden we toen om overzichtsfoto's te maken.

5. Luc voor de ingang; daarachter de kade waar Gino 'verdween'

6. Stoppen met roken?

7. De zon scheen alleen op de linkse windmolen; jammer genoeg te krap gekaderd....

8. zomaar langs de kade

Jolanda
2.

3.

4. De meest rechtse windmolen is degene die we vorige week 's avonds op de gevoelige plaat hebben gezet. Daar stonden we toen om overzichtsfoto's te maken.

5. Luc voor de ingang; daarachter de kade waar Gino 'verdween'

6. Stoppen met roken?

7. De zon scheen alleen op de linkse windmolen; jammer genoeg te krap gekaderd....

8. zomaar langs de kade

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
- hvds
- Forumlid
- Berichten: 188
- Lid geworden op: vr jan 02 2009 3:55 pm
- Locatie: Ridderkerk
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: MSC Beatrice
Jullie stonden gewoon aan de verkeerde kant van dat schip aan de andere kant was het licht beterluc schreef:
@mikemix
Het licht was echt bizar slecht voor het soort van fotografie plus dat je met tegenlicht en dan ook nog reflecties vanaf het water zit wat nu niet echt een flatterende vorm van bootje uitlichten is daarnaast was de luchtvochtigheid ook nog eens vrij hoog het was dus niet bepaald tele weer. Ik denk ook dat die 80-400 van Gino met drogre lucht ook stukken beter presteerd dan in deze situatie.
Luc.

kom daar vaak voor mijn werk is ook wel boeiender voor foto's (die ik altijd vergeet te maken daar)
bootje lag trouwens zondag gewoon in rotterdam op de maasvlakte.
Groet
Henri
Nikon & Canon camera’s met glaswerkjes waar altijd wel wat beters voor te vinden zal zijn, maar waar ik best tevreden mee ben.
in the race for quality there is no finish line!
in the race for quality there is no finish line!
- Gino
- Forumlid
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: vr feb 17 2006 6:47 am
- Locatie: Chapelle le Pont
- Contacteer:
Re: MSC Beatrice
Hoi,
Ik heb de foto's aangepast in de beginpost.
Hoop dat deze wel beter in de smaak vallen, meer kan ik er niet van maken.
@Jolanda: fraaie toevoeging heb je hier geplaatst.
@hvds: Typisch gevalletje "Beste stuurlui staan aan wal"
Sorry maar daar kan ik niets mee.
Groeten, Gino
Ik heb de foto's aangepast in de beginpost.
Hoop dat deze wel beter in de smaak vallen, meer kan ik er niet van maken.
@Jolanda: fraaie toevoeging heb je hier geplaatst.
@hvds: Typisch gevalletje "Beste stuurlui staan aan wal"
Sorry maar daar kan ik niets mee.
Groeten, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
- Gino
- Forumlid
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: vr feb 17 2006 6:47 am
- Locatie: Chapelle le Pont
- Contacteer:
Re: MSC Beatrice
Heb er nog een paar.........
1: Op deze foto is de plek te zien waar we zondagavond nog gestaan hebben.
De meest rechtse windmolen hebben we toen gefotografeerd, zie draadje http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 3&start=45 pagina 4 & 5

2:

3:Het is toch een man Jolanda

Groeten, Gino
1: Op deze foto is de plek te zien waar we zondagavond nog gestaan hebben.
De meest rechtse windmolen hebben we toen gefotografeerd, zie draadje http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 3&start=45 pagina 4 & 5

2:

3:Het is toch een man Jolanda


Groeten, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
Re: MSC Beatrice
Lekkere platen,
maar als hij uitvaart kan je dan niet beter bij de noordzeeterminal het terrein oprijden en dan even het hek openmaken bij het seinbord?
Ik kan je namelijk vertellen dat ze in Antwerpen zelf nogal moeite hebben met sleutelbeheer, als ik voor werkzaamheden aldaar bij de seinbord moet zijn is het vaker zo dat ik het hek even moet openmaken met een stalen balk die ook bij het hek ligt
Ik denk dat je vanaf de Noordzeeterminal of anders vanaf Doel een mooie plaat kan maken van het schip.
maar als hij uitvaart kan je dan niet beter bij de noordzeeterminal het terrein oprijden en dan even het hek openmaken bij het seinbord?

Ik kan je namelijk vertellen dat ze in Antwerpen zelf nogal moeite hebben met sleutelbeheer, als ik voor werkzaamheden aldaar bij de seinbord moet zijn is het vaker zo dat ik het hek even moet openmaken met een stalen balk die ook bij het hek ligt

- hvds
- Forumlid
- Berichten: 188
- Lid geworden op: vr jan 02 2009 3:55 pm
- Locatie: Ridderkerk
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: MSC Beatrice
hoezo ? ik geef toch geen kommentaar op je uitstekende foto's, geef alleen aan dat vanaf de terminalkant het misschien interessanter geweest kon zijn (en het licht gunstiger).Nikon Gino schreef:
@hvds: Typisch gevalletje "Beste stuurlui staan aan wal"
Sorry maar daar kan ik niets mee.
Groeten, Gino
maar bij deze, je mag wel eens mee als ik daarnaartoe ga.
kan je je zelf overtuigen.
groet
Henri
Nikon & Canon camera’s met glaswerkjes waar altijd wel wat beters voor te vinden zal zijn, maar waar ik best tevreden mee ben.
in the race for quality there is no finish line!
in the race for quality there is no finish line!
- Gino
- Forumlid
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: vr feb 17 2006 6:47 am
- Locatie: Chapelle le Pont
- Contacteer:
Re: MSC Beatrice
Ok Henri, dan heb ik je reactie verkeerd opgevat, mijn excuses.
Maar vanaf de terminal kant konden wij, mochten wij er niet komen.
Hebben netjes een dagpas aan gaan vragen op het kantoor van MSC maar dat was absoluut niet mogelijk volgens de beveiliging.
Neem je uitnodiging om mee te gaan graag aan, wellicht het handigste via PB verder bespreken.
Ben vandaag na men werk naar Walsoorden gereden en heb de Beatrice voorbij zien komen richting de Noordzee.
Heb er wel 3 uur op moeten wachten want ze zou normaal rond 13.00uur voor moeten komen maar dat werd dus 16.00uur.
Maar het was lekker weer, het zonnetje scheen en er zat een lekker windje.
Helaas tegen 15.30uur trok de wind behoorlijk aan en werd het natuurlijk bewolkt dus geen zonnetje op de Beatrice
Groeten, Gino
1:De KNRM gaf bij wijze van voorprogramma een show weg voor het wachtende publiek.

2:En daar was ze dan, helaas erg heiïge lucht.

3:

4:Aan het kasel is het straffe windje goed te zien

5:

6:

7:

8:

9:

10:Nog een paar Nikonians gespot

11:

12:En nog een mooi slepertje


Maar vanaf de terminal kant konden wij, mochten wij er niet komen.
Hebben netjes een dagpas aan gaan vragen op het kantoor van MSC maar dat was absoluut niet mogelijk volgens de beveiliging.
Neem je uitnodiging om mee te gaan graag aan, wellicht het handigste via PB verder bespreken.

Ben vandaag na men werk naar Walsoorden gereden en heb de Beatrice voorbij zien komen richting de Noordzee.
Heb er wel 3 uur op moeten wachten want ze zou normaal rond 13.00uur voor moeten komen maar dat werd dus 16.00uur.
Maar het was lekker weer, het zonnetje scheen en er zat een lekker windje.
Helaas tegen 15.30uur trok de wind behoorlijk aan en werd het natuurlijk bewolkt dus geen zonnetje op de Beatrice

Groeten, Gino

1:De KNRM gaf bij wijze van voorprogramma een show weg voor het wachtende publiek.

2:En daar was ze dan, helaas erg heiïge lucht.

3:

4:Aan het kasel is het straffe windje goed te zien

5:

6:

7:

8:

9:

10:Nog een paar Nikonians gespot

11:

12:En nog een mooi slepertje

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
- hvds
- Forumlid
- Berichten: 188
- Lid geworden op: vr jan 02 2009 3:55 pm
- Locatie: Ridderkerk
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: MSC Beatrice
Gino
zodra ik daar op de terminal moet zijn PB ik je wel
mag trouwens een andere terminal in Antwerpen of Rotterdam ook ?
is echter wel altijd op een weekdag en met max 48 uur kennisgeving vooraf.
en het verblijf kan soms wat lang duren.
groet
Henri
zodra ik daar op de terminal moet zijn PB ik je wel
mag trouwens een andere terminal in Antwerpen of Rotterdam ook ?
is echter wel altijd op een weekdag en met max 48 uur kennisgeving vooraf.
en het verblijf kan soms wat lang duren.
groet
Henri
Nikon & Canon camera’s met glaswerkjes waar altijd wel wat beters voor te vinden zal zijn, maar waar ik best tevreden mee ben.
in the race for quality there is no finish line!
in the race for quality there is no finish line!
- hvds
- Forumlid
- Berichten: 188
- Lid geworden op: vr jan 02 2009 3:55 pm
- Locatie: Ridderkerk
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: MSC Beatrice
voor de liefhebbers
uit nieuwsblad transport
groet
Henri
uit nieuwsblad transport
dus de liefhebbers van grote (mooi kan je ze niet noemen) schepen kunnen de komende weken hun hart ophalen aan de westerschelde17 april 2009
Zusje Beatrice met vertraging in Antwerpen
De MSC Francesca, zusterschip van de Beatrice, is deze week met vertraging de haven van Antwerpen binnengelopen. Het schip lag al vanaf zaterdag voor de kust, maar moest wachten op toestemming van de autoriteiten, die pas dinsdag kwam. De vertraging heeft MSC 'een pak geld gekost', aldus een woordvoerder van de rederij in Antwerpen.
De Permanente Commissie van Toezicht op de Scheldevaart (PC) kon in verband met Pasen pas dinsdag bijeenkomen om de proefvaart van de Beatrice te evalueren. De Francesca moest daarna wachten op hoog tij en arriveerde op woensdag om 22.00 uur bij de terminal achter de sluizen.
'Een zure pil', noemt hoofd waterklerk Glenn Godecharle van MSC Antwerpen de vertraging van drie dagen. Volgens hem is er geen sprake van bewuste tegenwerking door de Nederlandse autoriteiten. De Francesca vertrekt vanmiddag om 15.00 uur uit de Scheldehaven.
MSC kreeg van de PC toestemming om na de Beatrice nog zes proefvaarten met de zusterschepen uit de Silk Service te maken. Na de Francesca komen nog de Luciana (19 april), de Sola (29 april), de Danit (4 mei), de Daniella (27 mei) en de Ivana (1 juni). Daarna bekijkt de PC of er een permanente vergunning voor de aanloop van de schepen kan worden gegeven. Die is nodig omdat de maximale toegelaten lengte nu 360 meter is.
groet
Henri
Nikon & Canon camera’s met glaswerkjes waar altijd wel wat beters voor te vinden zal zijn, maar waar ik best tevreden mee ben.
in the race for quality there is no finish line!
in the race for quality there is no finish line!
Re: MSC Beatrice
Dat zat er wel in dat er meer van deze reuzen deze kant op gaan komen
.
Ik keek gisteren toevallig in een lokaal krantje waar ook foto's in stonden van de MSC beatrice en die waren zooooo slecht, scheef en onscherp dat we ons echt niet voor deze platen hoeven te schamen.
Luc.

Ik keek gisteren toevallig in een lokaal krantje waar ook foto's in stonden van de MSC beatrice en die waren zooooo slecht, scheef en onscherp dat we ons echt niet voor deze platen hoeven te schamen.
Luc.