1.

2.

3.

4.

5.

6.

Ik heb geprobeerd wat te doen met de tips die ik kreeg in een ander topic.
Ik krijg zelf nog niet helemaal het 'wauw' gevoel.. wie kan me nog wat tips geven mbt deze foto's?
Zou je misschien iets specifieker kunnen zijn mbt de foto's hierboven?Brenzef schreef:- Kijken naar waar de scherpte ligt.
- Compositie
- Licht
Of een keer meegaan.
Hmmm, ik bedenk me net dat er voor die tamron 90mm een minimale focus afstand is van 29cm. Dan kan ik wel aannemen dat ik dus minstens 30cm van mn onderwerp af moet zitten, toch? Daar heb ik niet expres op gelet.Marti58 schreef:Marleen,
zover ik kan zien is je afstand naar het onderwerp te kort ....waardoor er een onscherpte is.
Die 29cm moet je rekenen vanaf vrijwel achterin je body. Er staat een rondje met een streepje rechtsboven (??) dat het "filmvlak" aangeeft.MarileenK schreef:Hmmm, ik bedenk me net dat er voor die tamron 90mm een minimale focus afstand is van 29cm. Dan kan ik wel aannemen dat ik dus minstens 30cm van mn onderwerp af moet zitten, toch?
Ik heb de D40 er even bij gepakt; die zal hiermee toch wel hetzelfde zijn als de D60 lijkt me.MarileenK schreef:@ Patrick: dat is me niet helemaal duidelijk, welk rondje bedoel je?
Scherpte: je hebt soms de scherpte op het verkeerde punt liggen, 3 bijvoorbeeld (mits het de bedoeling was)MarileenK schreef:Zou je misschien iets specifieker kunnen zijn mbt de foto's hierboven? Groetjes