Het DX-formaat is blijkbaar nog springlevend bij Nikon:
http://www.nikonrumours.com
Nikon 10-24 AFS 3.5-4.5G DX?
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nikon 10-24 AFS 3.5-4.5G DX?

Maar die gaan we niet kopen....

http://500px.com/EelcoVandeKamp
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Niet helemaal mijn formaat. :mrgreen:
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Deze zou ik voorlopig ook even overslaan, heb net de eerste platen met mijn Tokina 12-24 geschoten (die 2mm extra groothoek maken natuurlijk wel uit)
Zal niet goedkoop worden. De Nikkor 12-24 f/4 DX kost nu nieuw rond de 775 Euro, deze zal wel iets duurder worden.
Wel leuk al die DX ontwikkelingen
Zal niet goedkoop worden. De Nikkor 12-24 f/4 DX kost nu nieuw rond de 775 Euro, deze zal wel iets duurder worden.
Wel leuk al die DX ontwikkelingen

Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Ik denk dat hij in prijs juist zal moeten gaan concurreren met Tamron, Sigma en Tokina en daarom een stuk goedkoper zal zijn dan de 12-24 F4, maar wel duurder dan de vreemdmerken. Er komen de laatste tijd wel erg veel groothoeklenzen uit voor het DX formaat elk merk heeft het laatste jaar een nieuw exemplaar uitgebracht. Ben benieuwd wanneer FX aan de beurt is.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Geen gouden ring meer, die de 12-24/4 DX wel heeft, dus waarschijnlijk een downgrade en dan kon je wel eens gelijk hebben met je prijsverlaging tintin

Groeten - Arend / flickr
Dat missen van de goude ring kan er ook mee te maken hebben dat hetArendV schreef:Geen gouden ring meer, die de 12-24/4 DX wel heeft, dus waarschijnlijk een downgrade en dan kon je wel eens gelijk hebben met je prijsverlaging tintin
a) geen FX is. Alleen FX hoort nog tot het topsegment
b) geen vast diafragma. Het zou als ik me niet vergis de eerste gouden ring zijn bij een objectief zonder vast diafragma
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
We kunnen stoppen met speculeren: hij is er! Verder in dit draadje: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 14&t=17303