Ik kwam min of meer toevallig voorbij (was op zoek geweest om wat vogels te fotograferen maar die waren er niet) en dacht, ach waarom niet. Nu was het een beetje vreemd tournooi, de wedstrijden duurden ongeveer een kwartier per stuk en er werd niet gewisseld. Wel had ik het idee dat de kinderen de hele dag bezig waren of werden gehouden. Op de velden waar ik stond werd een heel schema aan meisjes voetbal verricht. Later begreep ik dat het een dames tournooi was waar ik was beland, die overigens niet minder fanatiek zijn !!
Een mooie testcase om de 400 eens op te stellen en te kijken of het een beetje wilde lukken. Alle foto's op 2.8 en een Polarisatie filter. Sluiteritijden van 2500 tot 8000
Tijd voor wat foto's
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Wat hebben we er van geleerd ? Nou, dat het met voetbal goed zoeken is naar een leuke compositie, niet iedere foto waar een voetballer of bal op staat is leuk of het plaatsen waard. Veel hangt af van het toeval (loopt er niemand in de weg, gaat de bal de richting op waar je verwacht) en andere zaken heb je al wel al in de hand (AF, continue opnemen).
Ik vond het nog best moeilijk en ik kan me de moeite die Geof en Rob wekelijks doen nu beter inschatten. Wat mij betreft ga ik dit wel meer doen want leuk vond ik het wel en ik kan nog wel wat oefening gebruiken, dit heb je zo maar niet onder de knie