Goede morgen allemaal,
Zojuist aangemeld en we zitten met een "vreemd" probleem met de Sigma objectief op de Nikon D300 body - we vragen we ons af of er meer mensen dit probleem hebben.
Ik ben in het bezit van een Nikon-D300 en heb onlangs een Sigma objectief 120-400mm aangeschaft. Heb er nog maar 1 keer foto's meegemaakt en nu blijkt dat deze relatief zware lens beweegt op de vatting van de body.
Daar ik nog 2 andere objectieven bezit van Sigma nl. de 150mm vast brandpunt en de 18-50mm, heb ik deze ook gecheckt en vreemd genoeg bewegen deze ook in de vatting van de body.
Nu natuurlijk de vraag aan jullie/forum, hebben jullie hier al vaker van gehoord?
De lens is inmiddels geretourneerd aan Sigma zelf die er een andere ring op gaat zetten.
Vandaag nog gebeld met Sigma of ze bekend waren met het probleem en kreeg eigenlijk een tweeledig antwoord, nl. komt niet voor maar maar aan de andere kant riep de meneer van de Service afdeling dat je wel wat verschil kan verwachten qua vatting.........
En diezelfde meneer riep ook nog eerst afwachten als de lens terugkomt hoe die dan op de body van de Nikon D-300 past en als dat goed gaat dan de andere 2 lenzen ook later retourneren voor onderhoud naar Sigma.
Graag jullie ervaren mening over dit onderwerp. Elke reactie wordt zeer gewaardeerd.
Nikon D300 3 sigma objectief bewegen op body
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nikon D300 3 sigma objectief bewegen op body
Beste Hans,
Een beetje speling is niet te vermijden, ook niet bij originele Nikon lenzen.
Het is slechts de vraag of die speling het goed functioneren in de weg staat...
Groeten, Gijs
Een beetje speling is niet te vermijden, ook niet bij originele Nikon lenzen.
Het is slechts de vraag of die speling het goed functioneren in de weg staat...
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Jaco1
- Forumlid
Ik heb de sigma 10-20 en de 24-70 en die bewegen ook een beetje, maar niet meer als de nikkors.
Ik heb een 70-300 apo en die zit gewoon vast.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Ruilt de winkel het objectief dan niet direct om voor een ander exemplaar?
- hvds
- Forumlid
- Contacteer:
Recentelijk een 70/200 van Nikon gekocht en die heeft ook een beetje speling op de vatting van min D 300 (kan ong 1 mm draaien)
maar alles werkt uitstekend.
kamera vattingen moeten bij vele temperaturen goed functioneren, speling is dus soms niet te vermijden
groet
Henri
maar alles werkt uitstekend.
kamera vattingen moeten bij vele temperaturen goed functioneren, speling is dus soms niet te vermijden
groet
Henri
Nikon & Canon camera’s met glaswerkjes waar altijd wel wat beters voor te vinden zal zijn, maar waar ik best tevreden mee ben.
in the race for quality there is no finish line!
in the race for quality there is no finish line!