Boeken over fotograferen met filters

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Plaats reactie
mr_d70s

Boeken over fotograferen met filters

Bericht door mr_d70s » ma apr 13 2009 8:11 pm

Hallo lezers,

Na afwezigheid van ruim één jaar (laatste activiteit 7 december 2007 :oohh: ) weer terug op 't forum!

Ik ben al een tijdje opzoek naar de mogelijkheden om spectaculairdere foto's te schieten. Dit is met behulp van filters heel goed te doen. Maarrr, ik kom eigenlijk niet verder dan mijn UV-filter en polarisatie-filter. Er zijn filters in héééél veel soorten en maten en ik zie door de bomen het bos gewoon niet meer. Daarnaast weet ik niet echt welke voordelen/nadelen er kleven aan deze soorten filters.

Mijn vraag aan jullie allen: Weet één van jullie een boek / boeken waar veelvuldig gesproken wordt over de verschillende soorten filters en hun mogelijkheden? Ik zoek boeken die Nederlands- / Engels-talig zijn en verder maakt het mij eigenlijk niet veel uit.
Kan iermand mij suggesties doen of weet iemand één of meerdere boeken (personen die er weer meer over weten?)

Bedankt!

johnf

Re: Boeken over fotograferen met filters

Bericht door johnf » di apr 14 2009 3:02 pm

Zoek eens op de site van Cokin. Vroeger hadden deze een boek met daarin allemaal voorbeelden van spectaculaire beelden die je met hun relatief goedkope filters kon maken.

JohnF

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » di apr 14 2009 3:27 pm

Dat was mijn idee ook. Cokin maakt een heel handig uitbreidbaar systeem. Het boek heb ik ook wel eens gezien.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di apr 14 2009 4:21 pm

Van Lecturama bestaat er een serie boeken: "De wereld van de fotografie" Daar zit ook een deel bij over het gebruik van filters.
Vaak worden deze boeken op veilingsites als bijv. Marktplaats aangeboden. Misschien een idee? :idea:
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » di apr 14 2009 4:23 pm

Kijk eens Hier http://www.leefilters.com/camera/galler ... tisements/ LEE filters heeft een geweldige website op dat gebied.

En als je het toch in een boek vorm wil http://www.leefilters.com/camera/produc ... 007258785/

Luc
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di apr 14 2009 4:39 pm

Kijk eens bij De Slegte.