*TEST* LUMIX LX3 en D-Lux 4, tassen, filters enz.
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: *TEST* LUMIX LX3 op veler verzoek
Niks te danken
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
@CorH
Je bent al op je wenken bediend zie ik.
Hogere ISO-waarden zijn al geplaatst.
Mijn bevindingen tot nu toe:
-schermpje is zelfs in volle zon goed waar te nemen (alleen tegen de zon in moet je het even afschermen met je hand, omdat het anders te donker wordt in verhouding tot het "tegenlicht" waar je in kijkt)
-snelle reactietijd van de ontspanknop
-goede prestaties bij macro (met mooi scherptedieptegebied)
-goede prestaties vwb scherpstelling
-mooie kleur- en zwart/wit weergave
-fijne grote lensopening
-goede lichtmeetresultaten (ook bij veel contrast licht/donker)
-de handleiding vind ik verre van optimaal, ik heb zelfs de uitgebreide handleiding van de cd geprint en ingebonden, maar niet echt handig lees- en uitvoerbaar (daar wint Nikon het van Panasonic)
En ja, die hoge iso's, ik heb bij mijn Nikon spiegelreflex niet betere resultaten.
Maar wat wil je.
Vroeger haalde je het haast niet in je hoofd om hoger dan 800 ASA te gebruiken (zo je de films al kon kopen).
En dan stel ik: beter iets (dus een kwalitatief minder plaatje) dan niets (geen plaatje).
Fijn dat er nu echt over de camera's en foto's gepraat wordt in dit draadje.
Je bent al op je wenken bediend zie ik.
Hogere ISO-waarden zijn al geplaatst.
Mijn bevindingen tot nu toe:
-schermpje is zelfs in volle zon goed waar te nemen (alleen tegen de zon in moet je het even afschermen met je hand, omdat het anders te donker wordt in verhouding tot het "tegenlicht" waar je in kijkt)
-snelle reactietijd van de ontspanknop
-goede prestaties bij macro (met mooi scherptedieptegebied)
-goede prestaties vwb scherpstelling
-mooie kleur- en zwart/wit weergave
-fijne grote lensopening
-goede lichtmeetresultaten (ook bij veel contrast licht/donker)
-de handleiding vind ik verre van optimaal, ik heb zelfs de uitgebreide handleiding van de cd geprint en ingebonden, maar niet echt handig lees- en uitvoerbaar (daar wint Nikon het van Panasonic)
En ja, die hoge iso's, ik heb bij mijn Nikon spiegelreflex niet betere resultaten.
Maar wat wil je.
Vroeger haalde je het haast niet in je hoofd om hoger dan 800 ASA te gebruiken (zo je de films al kon kopen).
En dan stel ik: beter iets (dus een kwalitatief minder plaatje) dan niets (geen plaatje).
Fijn dat er nu echt over de camera's en foto's gepraat wordt in dit draadje.
Gewoon op de P-stand en je nergens mee bemoeien dat werkt soms heel goed.
Op de A-stand kan je toch wel eens een overbelichte foto krijgen als je niet de tijd neemt je instellingen allemaal te controleren.

Op de A-stand kan je toch wel eens een overbelichte foto krijgen als je niet de tijd neemt je instellingen allemaal te controleren.

Deze wil ik ook nog, nergens te koop in nederland

Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Kees, vergeet niet dat je elke keer dat je je foto's wilt uitlezen of je accu wil laden het tasje losgeschroefd moet worden. Ik word er helemaal Gallisch van. Maar leuk issie wel hoor.
Oeps, waar bemoei ik me nu weer mee, sorry.
Oeps, waar bemoei ik me nu weer mee, sorry.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
Ik weet het, maar ik vind hem toch heel cool, ik wacht tot jij de jouwe binnen hebt en over je ervaringen hoor.Eeuw schreef:Kees, vergeet niet dat je elke keer dat je je foto's wilt uitlezen of je accu wil laden het tasje losgeschroefd moet worden. Ik word er helemaal Gallisch van. Maar leuk issie wel hoor.
Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Snap ik, bij een coole camera hoort een cool tasje.KvP schreef:Ik weet het, maar ik vind hem toch heel cool, ik wacht tot jij de jouwe binnen hebt en over je ervaringen hoor.Eeuw schreef:Kees, vergeet niet dat je elke keer dat je je foto's wilt uitlezen of je accu wil laden het tasje losgeschroefd moet worden. Ik word er helemaal Gallisch van. Maar leuk issie wel hoor.
Nog een testfoto:

en nog een saai landschapje

*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Nog even en misschien domme vraag, maar ik kan er niet achter komen. Heeft de LX3 ook iets van VR aan boord zoals de P6000 heeft ????
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
- willemr
- Forumlid
- Contacteer:
Jazeker en die werkt redelijk goedflippie17 schreef:Nog even en misschien domme vraag, maar ik kan er niet achter komen. Heeft de LX3 ook iets van VR aan boord zoals de P6000 heeft ????
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Tuurlijk MEGA O.I.S. heet dat daar.flippie17 schreef:Nog even en misschien domme vraag, maar ik kan er niet achter komen. Heeft de LX3 ook iets van VR aan boord zoals de P6000 heeft ????
Misschien minder nodig dan bij de P6000 vanwege het kortere bereik, slechts tot 60mm in de tele stand. P6000 gaat een flink stukje verder.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb al mijn postings uit dit draadje verwijdert na wat er hier allemaal gebeurd is.
Wil dus duidelijk afstand nemen van dit kinderachtige gedoe en betreur dat "volwassen" mensen op deze manier met elkaar omgaan.
Groeten, Gino
Wil dus duidelijk afstand nemen van dit kinderachtige gedoe en betreur dat "volwassen" mensen op deze manier met elkaar omgaan.
Groeten, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Ik dacht dat het allemaal een beetje over was, nu dit weerNikon Gino schreef:Ik heb al mijn postings uit dit draadje verwijdert na wat er hier allemaal gebeurd is.
Groeten, Gino

Zal ik ook maar weggaan dan?
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
Welnee joh!Nikon Gino was toch meer dan een maand geleden al afgehaakt van het topic?
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Ik reageer nu pas omdat ik heel het weekend weg geweest ben.
Mag ik daarom men reactie en beweeg redenen niet meer geven dan.
Groeten, Gino
Mag ik daarom men reactie en beweeg redenen niet meer geven dan.
Groeten, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat je ruim een maand geleden al aangaf niet meer in het topic te willen posten omdat het toen even een wending had genomen die jou niet beviel.
Ik wil verder niks afdingen op jouw beweegredenen om nu ook alle berichten die je daarvóór had geplaatst weg te halen. Dat moet iedereen voor zichzelf weten.
Maar als dit domino-effect doorgaat, hebben straks de mensen die die geprobeerd hebben dit topic te vloeren uiteindelijk toch nog hun zin. Dit terwijl het topic ook later nog zeker waarde zal hebben.
Daarom vind ik dat anderen niet moeten zeggen: "als hij gaat, ga ik ook".
Ik wil verder niks afdingen op jouw beweegredenen om nu ook alle berichten die je daarvóór had geplaatst weg te halen. Dat moet iedereen voor zichzelf weten.
Maar als dit domino-effect doorgaat, hebben straks de mensen die die geprobeerd hebben dit topic te vloeren uiteindelijk toch nog hun zin. Dit terwijl het topic ook later nog zeker waarde zal hebben.
Daarom vind ik dat anderen niet moeten zeggen: "als hij gaat, ga ik ook".