Hulp voor Modeshow

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Patrick23

Hulp voor Modeshow

Bericht door Patrick23 » wo apr 15 2009 8:39 pm

Hallo mede forum leden,

ik ben nu 6 maanden bezig met fotografie, en heb een vriendin die binnenkort een modeshow
organiseert en heeft mij dus gevraagd of ik de foto's wil maken. Dat lijkt me een leuk project.
Maar wat is nu het probleem, een modeshow fotograferen zal vast bijzonderheden hebben. Op het
gebied van instellingen en dergelijke. Nu is mijn vraag wie fotografeert er vaker voor modeshows, en wie
kan me wat tips geven, of beter nog, wie wil me keer mee nemen naar een show, hoeft geen grote en
bekende show te zijn, het gaat gewoon om de ervaring. Ik hoop dat iemand me kan en wil helpen.
Zal dat zeer waarderen.

Groeten Patrick Meier

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Hulp voor Modeshow

Bericht door Patrick » do apr 16 2009 12:37 am

Kan je iets vertellen over welke apparatuur je ter beschikking hebt, en waar vandaan je kan/mag fotograferen? Dat maakt het geven van tips vast een stuk eenvoudiger. :idea:

Welke verwachtingen heeft die vriendin van de foto's? Een half jaar ervaring is natuurlijk niet zoveel...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Patrick23

Bericht door Patrick23 » do apr 16 2009 6:18 am

hoi,

ik heb een D50 met binnekort een sb800 flitser, ze wil gewoon goede foto's van haar modellen, en ze is zelf
ook nog student dus hoeft ook geen state of art te worden, voor haar gewoon goede foto's en voor mij de ervaring,

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » do apr 16 2009 9:00 am

Wat heb je verder voor apparatuur (objectieven) tot je beschikking?
Probeer in ieder geval aan het eind van de catwalk te staan en maak gebruik van die momenten dat het model even stilstaat.
Houd er rekenig mee dat de ruimte waarin zo'n show gegeven wordt meestal slecht verlicht is. Fotografeer dus in RAW, zodat je nog wat met je instellingen kan stoeien in de nabewerking. Gebruik spotmeting.
Dat zijn zo een paar tips die ik je kan geven. Ik heb dit ook nog niet vaak bij de hand gehad. Een paar jaar geleden heb ik eens een bruidsmodeshow mogen fotograferen.
Veel succes!
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Patrick23

Bericht door Patrick23 » do apr 16 2009 4:31 pm

heb vandaag wat meer info gekregen over de modeshow, de show wordt buiten gegeven, dit is denk ik
wel een voordeel mbt het licht. Bedankt voor de tip om aan het eind van de run way te gaan staan,
daar kan ik wel wat mee.

alvast bedankt, en als je nog meer kleine tips hebt hoor ik ze graag,

groeten

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » do apr 16 2009 5:30 pm

Als je een statief hebt, neem dat dan mee. Dat geeft wat stabiliteit. Tenzij je natuurlijk VR objectieven tot je beschikking hebt, dan kun je gemakkelijk uit de hand fotograferen.
Catwalkfoto's zijn het mooist als je ze maakt in de zgn. portretstand, dus verticaal :D De omgeving is vaak niet zo interessant.
Probeer als afwisseling ook wat detailfoto's te maken van accessoires. Altijd leuk.
Mag je het resultaat hier laten zien?

Patrick23

Bericht door Patrick23 » do apr 16 2009 10:35 pm

heey,

dat is goed, verticaal... ga ik onthouden, show is op 20 juni dus nog ff wachten, hopelijk kan ik nog ergens
van te voren keer oefenen met mode show of zoiets dergelijks. Zodat ik, als het echte "werk" begint ik er klaar
voor ben. Ik zal wel overleggen of dat mogelijk is en zal dan zeker wat foto's tonen als dit goed is bij de ont-
werpster.

Alvast hartelijk bedankt,

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do apr 16 2009 11:51 pm

Riemke schreef:Als je een statief hebt, neem dat dan mee. Dat geeft wat stabiliteit.
Nou, zo´n driepoot die uitstaat tussen alle omstanders bij die modeshow lijkt me een behoorlijke sta-in-de-weg. Neem dan beter een 1-been statief (monopod). Met zo´n ding hebben omstanders en jijzelf daar meestal geen enkele hinder van.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » vr apr 17 2009 12:36 am

Hier kun je misschien wat inspiratie opdoen :D

http://www.newyorkrunwayshows.com/

braided

Bericht door braided » ma apr 20 2009 3:06 pm

Dit lijkt me een leuke uitdaging... als je behoefte hebt aan hulp (in de vorm van een tweede oefenfotograaf) hoor ik je graag via pb!

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”