landschap in de vroege ochtend
landschap in de vroege ochtend
Ik vind dit soort foto's erg lastig. Je compositie luistert nauw en je nabewerking nog veel nauwer. Uiteindelijk heb ik in capture iets aan de levels gezeten en een beetje gecropt. Is het wat?

Re: landschap in de vroege ochtend
Er zit wel een mooie diepte in vind ik. En ondanks de nevel genoeg detail, lijkt een beetje soft-focus. Het boompje staat netjes op de derde-regel 
Alleen de kleur, was die zo paars-roze achtig?

Alleen de kleur, was die zo paars-roze achtig?
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
En dan hebben we ook nog die lelijke achtergrondkleur van het forum. Daar kun je toch al moeilijk iets op beoordelen.remoss schreef: Alleen de kleur, was die zo paars-roze achtig?
Ik vind het een geslaagde foto, ondanks de onnatuurlijke kleur. Het geeft iets extra's dat niet onaantrekkelijk is.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
Ik zou gewoon rustig doorgaan met experimenteren, maar wel steeds je bewerkte foto vergelijken met zoals hij er uit zag onbewerkt.
Dit voorkomt dat je helemaal vervalt in de meest onechte kleuren.
Dit voorkomt dat je helemaal vervalt in de meest onechte kleuren.
Die kleur... ik heb er niks aan gedaan, was knap goud om te beginnen, net dat moment dat de mist begint op te lossen en het vochtig genoeg is om prachtig gouden licht te krijgen.
Hooguit is het iets aangedikt door de witbalans. Ik stond terplekke op de monitor van m'n camera ook even te kijken.
Dat die boom op de 3e stond, was me nog niet eens opgevallen.
Hooguit is het iets aangedikt door de witbalans. Ik stond terplekke op de monitor van m'n camera ook even te kijken.
Dat die boom op de 3e stond, was me nog niet eens opgevallen.
- Laura
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Mooie foto. Ik vind de kleur juist helemaal niet onnatuurlijk overkomen. Ik zou misschien nog wat van de bovenkant croppen, dat het meer een soort panorama foto wordt.. (bijv 16:9:)