Klassieke zeilschepen IJmuiden 17 en 18 april
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Klassieke zeilschepen IJmuiden 17 en 18 april
The Race of the Classics komt vrijdagavond aan in IJmuiden. In de Haringhaven verzamelen zich 22 klassieke zeilschepen uit Nederland en Duitsland. De twee- en driemasters gaan zaterdag door de sluizen naar de finish in Amsterdam.
Re: Klassieke zeilschepen IJmuiden 17 en 18 april
Bedankt voor de tip Wil. Vrijdag ben ik in IJmuiden maar ik weet niet of ik nog tijd krijg om daarheen te gaan.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Weet jij iets dat wij niet weten? Dit heb ik van hun website:

Lijkt me dat je zondag pas de vloot kan zien...Op vrijdag 17 april verlaten de schepen Engeland alweer en is het hoogtijd om terug te varen naar Nederland. Het doel is IJmuiden en hier zullen we zaterdagnacht of zondagochtend aankomen.
In de ochtend van zondag 19 april zullen we de sluizen van IJmuiden passeren en door het Noordzeekanaal varen naar Amsterdam. Hier wordt de Race of the Classics 2009 afgesloten met een knallende Portside Party.

-
- Clublid
dan is bericht in Haarlems Dagblad niet correct. Ik heb de tip van hun websitePatrick schreef:Weet jij iets dat wij niet weten? Dit heb ik van hun website:
Lijkt me dat je zondag pas de vloot kan zien...Op vrijdag 17 april verlaten de schepen Engeland alweer en is het hoogtijd om terug te varen naar Nederland. Het doel is IJmuiden en hier zullen we zaterdagnacht of zondagochtend aankomen.
In de ochtend van zondag 19 april zullen we de sluizen van IJmuiden passeren en door het Noordzeekanaal varen naar Amsterdam. Hier wordt de Race of the Classics 2009 afgesloten met een knallende Portside Party.

- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb het niet over het HD gehad. Dit komt van http://www.rotc.nl/...wil schreef: dan is bericht in Haarlems Dagblad niet correct. Ik heb de tip van hun website

- Robin
- Forumlid
Re: Klassiekhttp://www.nikoe zeilschepen IJmuiden 17 en 18 april
@ Patrick: jij zit nog aardig dicht bij "plaats delict" ook
Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Re: Klassiekhttp://www.nikoe zeilschepen IJmuiden 17 en 18 april
Mijn huis in ieder geval. Zaterdag zit ik "natuurlijk" in Utrecht.theshadow schreef:@ Patrick: jij zit nog aardig dicht bij "plaats delict" ook

-
- Clublid
Het is nu vrijdagavond en een aantal zeilschepen lopen nu de haven binnen.
-
- Clublid
Mij viel het tegen vrijdagavond. Fotografisch niet interressant. Schepen kwamen op de motor de haven binnen. Geen zeil te zien.
Dit is het programma voor het weekend.
Zaterdag zal de vloot rond 11u00 / 12u00 uitvaren om een mooi rak te varen voor de Nederlandse kust. Hier kunnen de laatste punten verdient worden om de welbekende Challenge Cup te winnen. De vloot zal in het begin van de nacht opnieuw aankomen in de haven van IJmuiden.
Zondag zal de vloot rond 10u00 / 11u00 in de sluizen richting Amsterdam liggen om rond 13u00 op de Sumatrakade aan te leggen.
Dit is het programma voor het weekend.
Zaterdag zal de vloot rond 11u00 / 12u00 uitvaren om een mooi rak te varen voor de Nederlandse kust. Hier kunnen de laatste punten verdient worden om de welbekende Challenge Cup te winnen. De vloot zal in het begin van de nacht opnieuw aankomen in de haven van IJmuiden.
Zondag zal de vloot rond 10u00 / 11u00 in de sluizen richting Amsterdam liggen om rond 13u00 op de Sumatrakade aan te leggen.