Nikon D-40 Partypics.

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Coen-O

Re: Nikon D-40 Partypics.

Bericht door Coen-O » ma mar 16 2009 7:34 pm

Ja die had ik vrijdag avond uitgevonden :)
Alleen zaterdag probleem met scherpstellen want het was wat donker in discotheek :(

Maar ik ga weer lekker verder lezen en proberen.

Coen-O

Bericht door Coen-O » wo apr 08 2009 4:24 pm

Hey,
heb al deel ingelezen en geprobeerd.
Maar kan het zijn dat je met de standaard flitser geen warme foto's kan maken? ( Geen witte gezichten en wat gezelligheid uitstraald?)
Want de aangeraden externe flister kost ook weer 299 euro en dat kan ik ook in mijn nieuwe auto steken.

Met vriendelijke groet,
Coen Otten

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » wo apr 08 2009 5:00 pm

Coen-O schreef:Hey,
heb al deel ingelezen en geprobeerd.
Maar kan het zijn dat je met de standaard flitser geen warme foto's kan maken? ( Geen witte gezichten en wat gezelligheid uitstraald?)
Want de aangeraden externe flister kost ook weer 299 euro en dat kan ik ook in mijn nieuwe auto steken.

Met vriendelijke groet,
Coen Otten
Is al verschillende keren gezegt,lees je gebruiksaanwijzing van lezen wordt je wijzer :wink: . :roll:
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

EJT

Bericht door EJT » wo apr 08 2009 7:12 pm

Coen-O schreef:Want de aangeraden externe flister kost ook weer 299 euro en dat kan ik ook in mijn nieuwe auto steken.
De SB-600 is zeker geen EUR 299,=

Bij KE is de SB-600 EUR 189,= http://www.kamera-express.nl/index.php? ... oduct=3125

Verder sluit ik mij aan bij het advies de handleiding eens goed door te lezen. En natuurlijk de zoekfunctie van dit forum :)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo apr 08 2009 7:54 pm

Coen-O schreef:Want de aangeraden externe flister kost ook weer 299 euro en dat kan ik ook in mijn nieuwe auto steken.
€299,=, wat de SB600 overigens echt niet kost, gaat je weinig extra's opleveren bij een nieuwe auto. Wat kan je daar nou voor kopen?

En aan een goede flitser heb je veel langer wat aan. Maar het is natuurlijk jouw geld. En je moet daar natuurlijk zelf de prioriteiten bij bepalen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Coen-O

Bericht door Coen-O » wo apr 08 2009 8:37 pm

ow dan heb ik op een dure site gekeken waar ik de flister vondt.
ga weer verder met proberen en lezen en wat doen met de tips.

gr. coen

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » wo apr 08 2009 11:07 pm

Probeer bij dit soort evenementen zoals party's zoveel mogelijk het licht te vangen wat aanwezig is. Dan hoeft de flitser alleen nog maar de highlights in te vullen en wordt de foto niet zo platgeflitst.
Concreet houdt dat in:
- gebruik een (voor jou camera) zo'n hoog mogelijke ISO waarde
- gooi je diafragma open
- neem een lange sluitertijd , begin op zo'n 1/20 sec. (bewegingsonscherpte hoef je niet zo bang voor te zijn, de flits bevriest het beeld grotendeels)

Hou natuurlijk wel het aanwezige licht in de gaten, dat betekent dat je met bovenstaande tips natuurlijk niet in overbelichting moet verzeilen (zonder flits dan hè). Met de camera op Manuel en bovenstaand instellingen waarbij je zonder flits nèt zou onderbelichten. Dat zou de sfeer in de foto moeten houden.

Coen-O

Bericht door Coen-O » wo apr 08 2009 11:47 pm

Dankje wel voor je reactie heb door jou en iemand anders zijn reactie mijn camara weer beter afgesteld en ga vrijdag testen in de discotheek hoe het lukt.
Zal nog het een en andere uitprinten enz. dat ik op locatie nog kan bijstellen en nakijken.

gr. coen

Arjandemeijer

Bericht door Arjandemeijer » do apr 09 2009 4:36 pm

Misschien heb je iets aan dit topic!:

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 077#102077

wijnands

Bericht door wijnands » vr apr 10 2009 9:36 pm

op tweakers.net in fotografie algemeen loopt al een tijdje een partypic topic. Zit een hoop kennis, ga daar ook 's kijken

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » za apr 11 2009 4:09 pm

Haal het maximale uit je D40-50-60:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 10&t=17073

braided

Bericht door braided » ma apr 20 2009 11:52 am

Patrick schreef:
€299,=, wat de SB600 overigens echt niet kost, gaat je weinig extra's opleveren bij een nieuwe auto. Wat kan je daar nou voor kopen?
Ik heb er weleens een hele auto voor gekocht. Had er wel wat werk aan maar het ding rijdt nog steeds perfect :lol:
Bijkomend voordeel: Het ding ziet er netjes uit maar is oud. Ze breken liever in een nieuwe Golf in dan in mijn ouwe gebakje.

Verder: Ieder z'n prioriteiten, toch? De betere partyfotografen lopen sowieso vaak met een camerasetup rond waarbij je voor de aanschafwaarde een nieuwe Daihatsu Cuore had kunnen kopen.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”