fotoshoot

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
rene de wit

fotoshoot

Bericht door rene de wit » ma apr 20 2009 11:30 am

Ik heb jl. vrijdag een fotoserie gemaakt met een styliste van de vt wonen van een verbouwing die ik samen met een binnenhuis architect heb gedaan in 2008

ze staan hier ; http://bouwbedrijfdewit.nl/index.php?s= ... d=67&fgs=1

graag jullie advies

tnx Rene

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: fotoshoot

Bericht door Mike-Nikon » ma apr 20 2009 1:56 pm

Graag je foto's direct in het draadje plaatsen......
Dan word het beoordelen een stuk gemakkelijker.

Alvast bedankt.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: fotoshoot

Bericht door Hans Braakhuis » ma apr 20 2009 2:17 pm

Zelden bespreek ik een foto op dit forum, je hebt geluk, de ene uitzondering per jaar.

Over het algemeen, zorg ervoor dat alle foto's dezelfde wit balans hebben. Bij elke opname een grijskaart mee nemen en de WB waarde hiervan middels Capture NX laten overnemen door dezelfde opname zonder de grijskaart. Lang leve het statief. Alle foto's krijgen dan dezelfde kleur. Dat is nu niet zo.

Bij foto 770.jpg zou ik met Capture NX: aanpassen, corrigeren, vertekeningscorrectie; de lijnen van de deuren even recht zetten. Kijk er ook even naar bij de andere foto's.

bij foto 769.thumb.jpg is er wat misgegaan met de lichtmeting. Let op de grafiek na de opname op de monitor van je camera. Daar had je al kunnen zien dat deze te veel naar links staat, in plaats van het midden. Met een flits op (witte) achterwand achter je, had je al meer doortekening gehad in de achtergrond van deze foto.

Bij foto 776.jpg en 778.jpg ontbreekt het aan enige compositie. Het onderwerp is best wel leuk, maar met behulp van enige compositie regels, had het spannender gekund. Denk eens aan de regel van "derden', invoerende lijn, ritme, licht, Rembrandt-licht (alhoewel Vermeer het beter gebruikte) e.d.

Nu heb je vast afgelopen zaterdag de demonstratie van de mogelijkheden van Capture NX gemist. Maar ook andere beeldbewerkingssoftware, mits deze met NEF kan werken, kan veel verbeteren.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”