Amsterdam
- soulpic
- Forumlid
- Contacteer:
Amsterdam
Beste leden,
Binnenkort ben ik van plan om naar Amsterdam te gaan.
Neem mijn camera mee, en hoop dus mooie platen te schieten.
Ik hoop natuurlijk wel dat ik mijn camera weer naar huis kan nemen.
- heeft Amsterdam veel last van zakkenrollers?
- kan ik gewoon met een stevige rugzak lopen, met de camera om de nek...zonder dat er iets geklauwd wordt?
- zijn er steegjes waar ik beter niet kan komen?
- tips om iets vast te leggen?
Alvast bedankt!
Soulpic (Jordy)
Binnenkort ben ik van plan om naar Amsterdam te gaan.
Neem mijn camera mee, en hoop dus mooie platen te schieten.
Ik hoop natuurlijk wel dat ik mijn camera weer naar huis kan nemen.
- kan ik gewoon met een stevige rugzak lopen, met de camera om de nek...zonder dat er iets geklauwd wordt?
Alvast bedankt!
Soulpic (Jordy)
"Imagination is far more important than knowledge"
Re: Amsterdam
Ja (Maar heeft niet elke grote stad hier last van?)
Dat kan maar op bepaalde momenten op bepaalde plaatsen ben je natuurlijk wel een ideaal doelwit. Als je normaal doet en meegaat met de stroom zul je geen problemen ervaren.
In het centrum is het niet z'on probleem. Ik neem aan dat je niet na 12 s'nachts nachtfoto's in slotervaart gaat maken.
Geniet er lekker van. Zorg dat je je spullen in de gaten houd maar ik neem aan dat je dit gewoon ook al doet. Als je wilt weten hoe je niet met je fotospul op moet gaan: Kijk eens hoe een bus met japanners op de Dam leeggemaakt wordt en verbaas u
Ja (Maar heeft niet elke grote stad hier last van?)
Dat kan maar op bepaalde momenten op bepaalde plaatsen ben je natuurlijk wel een ideaal doelwit. Als je normaal doet en meegaat met de stroom zul je geen problemen ervaren.
In het centrum is het niet z'on probleem. Ik neem aan dat je niet na 12 s'nachts nachtfoto's in slotervaart gaat maken.
Geniet er lekker van. Zorg dat je je spullen in de gaten houd maar ik neem aan dat je dit gewoon ook al doet. Als je wilt weten hoe je niet met je fotospul op moet gaan: Kijk eens hoe een bus met japanners op de Dam leeggemaakt wordt en verbaas u
Laatst gewijzigd door Veneboer op ma apr 20 2009 10:31 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Camera om je nek. Niet over je schouder.
Geld in de broekzak.
Spullen nooit onbeheerd.
Bij terrasje pakken doe je draagriem van de tas om een stoelpoot.
Etc...
Ach, het gebruikelijke.
Ik heb er eigenlijk nooit last gehad.
Groet,
Marcel
Geld in de broekzak.
Spullen nooit onbeheerd.
Bij terrasje pakken doe je draagriem van de tas om een stoelpoot.
Etc...
Ach, het gebruikelijke.
Ik heb er eigenlijk nooit last gehad.
Groet,
Marcel
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Gewoon goed opletten wat er om je heen gebeurd, en je niet te veel laten leiden door alle negatieve verhalen..
Wij hebben een paar weken terug Amsterdam nog "onveilig" gemaakt met de Drontense fotoclub...
http://www.flickr.com/photos/verkadefot ... 324894219/
Groeten Eelco & Monique

Wij hebben een paar weken terug Amsterdam nog "onveilig" gemaakt met de Drontense fotoclub...

http://www.flickr.com/photos/verkadefot ... 324894219/
Groeten Eelco & Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Zakkenrollers zie je voornamelijk op het Rokin/Dam/Damrak, het OV (haltes) en de markten.
Algemene Tips (ook voor op vakantie)
Ritsen van je rugzak even aan elkaar vastzetten met een touwtje (dan merk je eerder dat ze eraan lopen te rommelen) en bovenop je regenjas/pak of een plastic tas om het eea af te dekken.
Als iemand een praatje met je aan probeert te knopen, wees dan niet te sociaal
. De kans is dan wel aanwezig dat no 2 je tas die je even hebt neergezet weggegrist hebt. Ook de bekende " meneer, er zit een vlek op uw jas"-truc is nog actueel.
Steegjes zijn er zat, ook leuk om te fotograferen, maar om daar even uitgebreid stil te gaan staan is m.i. niet echt slim met een goed gevulde fototas als je nagenoeg de enigste bent in die straat/steeg.
Ook zou men in het wallengebied niet echt blij zijn met een persoon met een camera die daar de architectuur vastlegd.
Maar dit is dan allemaal in een worst case scenario en je moet dan ook nog een erg slechte dag hebben....
Ik woon er al 36 jaar en vind het niet "gevaarlijker" dan bv Den Haag, Gouda, Utrecht, Rotterdam of Afghanistan om maar iets te noemen.
Zelf sta ik er vrij nuchter in. Let goed op je spullen, neem een gezonde dosis wantrouwen mee en geniet van het uitzicht.
Tips om iets vast te leggen: Kijk eens op Google-earth. Mocht je op/over de grachten lopen kijk ook eens naar boven (gevels en daken). Een veel vergeten iets.
en kijk eens op de site http://amsterdaminsite.nl/
Algemene Tips (ook voor op vakantie)
Ritsen van je rugzak even aan elkaar vastzetten met een touwtje (dan merk je eerder dat ze eraan lopen te rommelen) en bovenop je regenjas/pak of een plastic tas om het eea af te dekken.
Als iemand een praatje met je aan probeert te knopen, wees dan niet te sociaal

Steegjes zijn er zat, ook leuk om te fotograferen, maar om daar even uitgebreid stil te gaan staan is m.i. niet echt slim met een goed gevulde fototas als je nagenoeg de enigste bent in die straat/steeg.
Ook zou men in het wallengebied niet echt blij zijn met een persoon met een camera die daar de architectuur vastlegd.

Maar dit is dan allemaal in een worst case scenario en je moet dan ook nog een erg slechte dag hebben....
Ik woon er al 36 jaar en vind het niet "gevaarlijker" dan bv Den Haag, Gouda, Utrecht, Rotterdam of Afghanistan om maar iets te noemen.
Zelf sta ik er vrij nuchter in. Let goed op je spullen, neem een gezonde dosis wantrouwen mee en geniet van het uitzicht.
Tips om iets vast te leggen: Kijk eens op Google-earth. Mocht je op/over de grachten lopen kijk ook eens naar boven (gevels en daken). Een veel vergeten iets.
en kijk eens op de site http://amsterdaminsite.nl/
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Van welke planeet ben jij
Neem je statief maar mee, kan je een beetje maaien als het moet
Als je echt een watje bent neem je alles mee in een AH-tas waar je een prei uit laat steken...... haha, heb ik echt een keer gezien hoor..
Veel plezier daar.

Neem je statief maar mee, kan je een beetje maaien als het moet

Als je echt een watje bent neem je alles mee in een AH-tas waar je een prei uit laat steken...... haha, heb ik echt een keer gezien hoor..
Veel plezier daar.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
- Cees
- Forumlid
Zolang je de moeilijkheden niet opzoekt, zal er heus niks gebeuren. Denk dat je in Maastricht of Heerlen ook weet waar je wel en niet moet komen!
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Matthieu
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Bij dit soort vragen een advies : thuisblijven !! :mrgreen:
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
- soulpic
- Forumlid
- Contacteer:
Hoe weet jij dat?mikemix schreef:Euh...voor het eerst naar de grote boze stad?
Sjonge, kom op zeg.

Nee, ff serieus..dit is pas de tweede keer dat ik me kan heugen dat ik naar Amsterdam ga.
Dacht dat jij trouwens vervlogen was van dit forum?
Goed dat je terug bent, altijd mooie platen.
Wil gewoon niet dat m'n apparatuur gestolen wordt, ben maar een arme student.
Kan niet zomaar een D3 betalen, met een D700 als backup.
@ allen:
Bedankt voor de tips / en de info
Zal wel laten weten als ik terug ben, hoe mijn wereldreis is verlopen

"Imagination is far more important than knowledge"
--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op wo dec 16 2009 8:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
soulpic schreef:Zal wel laten weten als ik terug ben, hoe mijn wereldreis is verlopen

Ff serieus, wees gewoon altijd op je hoede.soulpic schreef:Hoe weet jij dat?mikemix schreef:Euh...voor het eerst naar de grote boze stad?
Sjonge, kom op zeg.
Nee, ff serieus..dit is pas de tweede keer dat ik me kan heugen dat ik naar Amsterdam ga.
Dacht dat jij trouwens vervlogen was van dit forum?
Goed dat je terug bent, altijd mooie platen.
Wil gewoon niet dat m'n apparatuur gestolen wordt, ben maar een arme student.
Kan niet zomaar een D3 betalen, met een D700 als backup.
@ allen:
Bedankt voor de tips / en de info
Zal wel laten weten als ik terug ben, hoe mijn wereldreis is verlopen
Ik zie nog mensen op schiphol hun koffie pakken en dan hun laptoptas/koffer onbeheerd achter laten.
Gewoon op een gezonde manier altijd op je hoede zijn.
Laat je wel nog eens zien wat je hebt geschoten?