Sinds kort ben ik, eindelijk, in het bezit van een D300 met 18/70. Ik ben flink bezig om de 400 blz. dikke handleiding door te werken. Ik heb echter nog geen antwoord gevonden op mijn vraag of het mogelijk is om foto's van de ene map naar de andere map te transporteren. Ook is mij opgevallen dat de nummering in een ‘nieuwe’ map niet doorloopt, maar weer bij 1 begint, ondanks mijn instelling [doornummeren].
Ben benieuwd naar jullie commentaar.
Inhoud mappen verplaatsen D300?
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Inhoud mappen verplaatsen D300?
Waarom zou je dat willen met de instellingen van de camera?RKR schreef:Ik heb echter nog geen antwoord gevonden op mijn vraag of het mogelijk is om foto's van de ene map naar de andere map te transporteren.
Kaartje in een cardreader stoppen, en de hele handel zo naar een ander mapje schuiven lijkt me handiger.
Misschien is de benaming of volgorde van de mapjes wel zodanig dat het niet logisch is door te nummeren.RKR schreef: Ook is mij opgevallen dat de nummering in een ‘nieuwe’ map niet doorloopt, maar weer bij 1 begint, ondanks mijn instelling [doornummeren].
Ben benieuwd naar jullie commentaar.
Heb je een mapje 101 en ga je verder met mapje 100, zou het best wel eens kunnen dat de nieuwe foto's in mapje 100 niet worden doorgenummerd omdat de mapnaam 100 onder 101 ligt. Probeer daar eens mee te experimenteren.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
R,
Dat overnieuw nummeren heeft een goede reden:
Er zijn in de bestandsnaam slechts 4 posities voor het nummer.
Na 9999 foto's in een map moet de kamera in een nieuwe map verder gaan, zie het handboek.
Groeten, Gijs
Dat overnieuw nummeren heeft een goede reden:
Er zijn in de bestandsnaam slechts 4 posities voor het nummer.
Na 9999 foto's in een map moet de kamera in een nieuwe map verder gaan, zie het handboek.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Slechte reden vind ik. Alle RAW foto's komen op mijn backupdisk in één map.
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
Dat is vragen om problemen, na 10.000 foto's beginnen de nummers over elkaar te lopen.braided schreef:Slechte reden vind ik. Alle RAW foto's komen op mijn backupdisk in één map.
Het is verstandig om in Transfer per transfer een aparte map aan te maken.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Wat vind je een slechte reden? Het is namelijk erg logisch dat de camera opnieuw begint in een nieuw mapje, want je foto krijgt de naam van het mapje+de naam van de foto, zo heb je nooit dezelfde fotonaam. Tenzij je de 999_9999 voorbij bent, maar ik denk dat dat niet gaat lukkenbraided schreef:Slechte reden vind ik. Alle RAW foto's komen op mijn backupdisk in één map.

Tenminste als je downloader pro gebruikt om je foto's van de cam af te halen.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;