Bericht
door ALE » vr apr 24 2009 7:47 pm
Hoi Hans,
Ben blij dat je dit zo vroeg meldt. Ik heb afgelopen dinsdag een route gelopen en ben deze momenteel aan het uitstippelen via Google. Ik zal nu het zaakje een maand opschuiven naar oktober.
De volgende tips kan ik je uit ervaring geven:
- Wees duidelijk in je communicatie en jij bent en blijft in de lead. Er zijn te veel mensen met wensen, helaas je kan het niet iedereen naar hun zin maken. 99% van de mensen vindt het prima, die ene procent, so be it
- Waar kan je parkeren...? En wat kost het en is de parkeerplaats open
- Routebeschrijving van parkeerplaats en NS station naar locatie waar je koffie gaat drinken
- Bespreek een locatie voor koffie met lokale delicatesse etc in de ochtend, sommige mensen komen van ver en kunnen vroeger zijn. Wat kost het...? Die locatie moet ook open zijn op dat tijdstip !
- Maak vooraf goede afspraken met het restaurant met hoeveel mensen je komt lunchen en hoe laat je er bent. Indien ze alles nog moeten bereiden als je er komt, gaat veel tijd verloren. Wat kost het...
- loop de route zelf en zorg dat je hem kent. Dit kan niet anders omdat je moet bepalen hoe laat je in het restaurant moet zijn. De tijd die jij nodig hebt om de afstand te lopen kan je x 2,5 doen als richtlijn voor een grote groep fotografen
- Bezoek aan kerk, vraag of het kan, wat zijn de restricties, kosten, openstelling etc. Dit geldt uiteraard voor alle bezienswaardigheden.
- Houd de leden via het forum goed op de hoogte inclusief wie er komt of afmeldt (kunst apart om dat bij te houden). Doe dit in je openingdraadje anders moet je ik weet niet hoeveel pagina doorsnuffelen voor een update. Zet ook de update datum in je header
- Houd een goede admin bij van die leden die gaan komen en vraag de GSM nummers. Heb je tevens weer een extra check of de mensen komen of niet
- Stuur 's ochtend een SMS naar de mensen of de shoot doorgaat of niet (weersomstandigheden...)
- Lees de historie van de stad zodat je daar iets leuks over kan vertellen tijdens het wandelen of tijdens je speech indien je dat wil
Hope this helps,
ALE
ps, count me in
Laatst gewijzigd door
ALE op vr apr 24 2009 7:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters