waterpolo tips gevraagd

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
gijsbert27
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

waterpolo tips gevraagd

Bericht door gijsbert27 » zo apr 26 2009 2:36 pm

hoi allemaal,ik heb een vraagje aangaande het fotograferen van waterpolo,gister haden we hier een wedstrijd en examens waar kleinkinderen van ons aan mee deden ,toen werd mij gevraagd of ik een keer een wedstrijd van de waterpoloclub wilde fotograferen ,maaaar ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan ,mijn vraag is nu welke lens zouden jullie gebruiken ,ik heb de sigma 70/200.2.8 en de tokina 16/50.2.8 ,evt flitser de sb600 ,wat zouden jullie mij adviseren te gebruiken ,ik dacht zelf voor persoonlijk duel de sigma evt met flitser ,het is een 25mtr bad ,wel behoorlijk licht ,alvast bedankt voor de evt antwoorden ,groetjes gijs
Nikon D500 Sigma EX 10/20mm D f4-5.6 DC HSM , Sigma 17/70 f2.8 f4 C Sigma 150-600 Sport sb600

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: waterpolo tips gevraagd

Bericht door Mike-Nikon » zo apr 26 2009 5:48 pm

Hoi Gijs.

Ik denk dat ik de 70-200 zou gaan gebruiken.
Iso omhoog en zorgen voor snelle sluitertijden om de boel scherp te krijgen.
Zorg ervoor dat je laag aan de grond zit (net als bij voetbal) om te zorgen dat het niet van die platte platen worden.
Zoek naar de duels en anticipeer op het spel zodat je weet wat er gaat gebeuren.

Laat je flits maar thuis voor de wedstrijd foto,s want dat ga je op die afstand toch niet redden.
Eventueel kun je ook nog foto's maken na de wedstrijd en daar kun je de flits wel voor gebruiken natuurlijk.

Groeten,
Mike
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » zo apr 26 2009 5:56 pm

Ik zou ook voor de 70-200 kiezen.
Nog een tip: Ga vroeg naar het bad en zorg dat je camera geacclimatiseerd is. Aangezien het in een zwembad warm en vochtig is, heb je snel condens op de lens.

Succes en laat wat platen hier voorbij komen.
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » zo apr 26 2009 6:02 pm

hans1956 schreef:Nog een tip: Ga vroeg naar het bad en zorg dat je camera geacclimatiseerd is. Aangezien het in een zwembad warm en vochtig is, heb je snel condens op de lens.

Ook een hele goeie tip ja.......
Als je ergens van die blowers ziet hangen kun je daar je camera even onder houden.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”