Ik ben aan het zoeken geweest, maar kon geen draadje vinden met betrekking tot mijn vraag.
Je kan de D300 instellen op waardes lager dan iso100.
Heeft dit zin, en in welke situaties ga je hier merkbaar voordelen mee behalen?
Win je daadwerkelijk nog aan scherpte als je lager dan iso100 instelt?
Zinnig om ISO lager dan 100 in te stellen?
Re: Zinnig om ISO lager dan 100 in te stellen?
Bij mijn weten kan een D300 niet lager dan ISO 100....
Correct me if I'm wrong.
• Default: ISO 200 - 3200
• Boost: ISO 100 - 6400
Correct me if I'm wrong.
• Default: ISO 200 - 3200
• Boost: ISO 100 - 6400
Psies, Boost mode bedoel ik.
Waarom ik een hogere ISO (of automatisch) moet instellen snap ik. Maar een lagere, ga ik daar daadwerkelijk profijt van hebben?
Waarom ik een hogere ISO (of automatisch) moet instellen snap ik. Maar een lagere, ga ik daar daadwerkelijk profijt van hebben?
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Igor op de D300 bestaat geen lagere iso dan 100.
De iso is 200 of L0,3 (ISO 160) L0,7 (ISO 125) of L1,0 (ISO 100). Waarom je dat gebruikt nou heel simpel als je bijvoorbeeld bij veel licht toch relatief langere sluitertijden wilt gebruiken voor bijvoorbeeld meetrekken met auto's. of in de volle zon een diafragma van f/2,8 wilt gebruiken zonder dat de foto overbelicht is.
De iso is 200 of L0,3 (ISO 160) L0,7 (ISO 125) of L1,0 (ISO 100). Waarom je dat gebruikt nou heel simpel als je bijvoorbeeld bij veel licht toch relatief langere sluitertijden wilt gebruiken voor bijvoorbeeld meetrekken met auto's. of in de volle zon een diafragma van f/2,8 wilt gebruiken zonder dat de foto overbelicht is.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Perfect, dank voor je duidelijke reactie. Dacht even nog een scherptevoordeel te kunnen behalen.
In het algemeen is het wel zo dat hogere ISO meer ruis oplevert en dus een schijnbaar minder scherpe foto. Maar dat is doorgaans pas vanaf ISO 800 echt duidelijk waarneembaar en bij de nieuwere (FX)-camera's pas bij nog hogere ISO's.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee

http://500px.com/EelcoVandeKamp