Ik heb mijn site helemaal geupdate met Porta, een mooie webalbum generator. Laat me eens weten wat jullie ervan vinden. Je vindt de albums onder de kop "portfolio" op mijn website www.dicasa.nl
Voorheen gebruikte ik Jalbum om mijn foto's te tonen.
Porta
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Leuke site. Porta is een prima programma. Ik heb het ook voor mijn eigen site gebruikt. Ik heb inmiddels zo'n 1000 foto's op mijn site staan. Veel tijd kost het niet met porta.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Je kunt een kleur, of een tint gebruiken die dichter bij zwart ligt, of de opzet iets aanpassen.
De linkerkant zou je ook iets breder kunnen maken en de text veranderen door een gifje.
Links 100-150 pix of zo.
Dan maak je je logo iets kleiner kan dat bovenin het linker frame.
Ben je gelijk van het bovenste frame af.
Overigens krijg ik persoonlijk bultjes van frames.
Zoek sites kunnen er niet lekker mee overweg en bijwerken van statische sites is veel werk.
De linkerkant zou je ook iets breder kunnen maken en de text veranderen door een gifje.
Links 100-150 pix of zo.
Dan maak je je logo iets kleiner kan dat bovenin het linker frame.
Ben je gelijk van het bovenste frame af.
Overigens krijg ik persoonlijk bultjes van frames.
Zoek sites kunnen er niet lekker mee overweg en bijwerken van statische sites is veel werk.
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
[kwoot="Smilda.NET"]
Ziet er mooi uit, zelf gebruik ik arles image web page creator, maar zoek nog iets beters... helaas is bijna alles php... daarnaast zit ik met het punt dat er automatisch een logo in de foto's gezet moet worden+ verkleind.
iemand een idee?
[/kwoot]
Er zijn veel pakketjes die je helpen als je alleen je foto's wilt laten zien.
Ik ken er wel een aantal. Web Gallery Wizard PRO is een eerdig pakketje dat ik wel eens gebruikt heb. Bakt alles voor je in Flash, inclusief resizen etc.
Als je een CSS/HTML kneiter bent kan je ook zelf dingen aanpassen, maar hoeft natuurlijk niet.
Zelf ben ik zeer gecharmeerd van Joomla wat ook door een ander NCN forumlid wordt gebruikt.
Dat is een CMS die je helpt met het presenteren van foto's.
Ik gebruik dit zelf ook, gaat prima. Als je op Photo's klikt op mijn site zie je wat ik bedoel. De fotomodule die onder Joomla deze foto's weergeeft heet Expose, maar ik heb ook ZOOM en een commercieel pakketje gebruikt. Expose is de meest gelikte, ZOOM de meest uitgebreide.
Nadeel is dat je een heel CMS moet installeren wil je je foto's op deze manier laten zien. Mja, je moet wat he
Ziet er mooi uit, zelf gebruik ik arles image web page creator, maar zoek nog iets beters... helaas is bijna alles php... daarnaast zit ik met het punt dat er automatisch een logo in de foto's gezet moet worden+ verkleind.
iemand een idee?
[/kwoot]
Er zijn veel pakketjes die je helpen als je alleen je foto's wilt laten zien.
Ik ken er wel een aantal. Web Gallery Wizard PRO is een eerdig pakketje dat ik wel eens gebruikt heb. Bakt alles voor je in Flash, inclusief resizen etc.
Als je een CSS/HTML kneiter bent kan je ook zelf dingen aanpassen, maar hoeft natuurlijk niet.
Zelf ben ik zeer gecharmeerd van Joomla wat ook door een ander NCN forumlid wordt gebruikt.
Dat is een CMS die je helpt met het presenteren van foto's.
Ik gebruik dit zelf ook, gaat prima. Als je op Photo's klikt op mijn site zie je wat ik bedoel. De fotomodule die onder Joomla deze foto's weergeeft heet Expose, maar ik heb ook ZOOM en een commercieel pakketje gebruikt. Expose is de meest gelikte, ZOOM de meest uitgebreide.
Nadeel is dat je een heel CMS moet installeren wil je je foto's op deze manier laten zien. Mja, je moet wat he