D100 highspeed af 70-210 sigma
D100 highspeed af 70-210 sigma
nikon d100 high speed autofocus 70-210 lens sigma
Hallo mede forum leden
even voorstellen
Ik ben nieuw en heb weinig ervaring met digitale spiegelreflex camera's
Heb wel wat ervaring met analoge spiegelreflex camera's
Om enige ervaring op te doen met digitale camera krijg ik de mogelijkheid om bovengenoemde camera over te nemen.
nu heb ik enkele vragen:
ik heb hier iets gelezen over clicks: hoe is dit te controleren!!!
Waar op te letten bij aanschaf
Is dit een goede combinatie - belangrijkste doel sportfoto's maken
Hallo mede forum leden
even voorstellen
Ik ben nieuw en heb weinig ervaring met digitale spiegelreflex camera's
Heb wel wat ervaring met analoge spiegelreflex camera's
Om enige ervaring op te doen met digitale camera krijg ik de mogelijkheid om bovengenoemde camera over te nemen.
nu heb ik enkele vragen:
ik heb hier iets gelezen over clicks: hoe is dit te controleren!!!
Waar op te letten bij aanschaf
Is dit een goede combinatie - belangrijkste doel sportfoto's maken
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: D100 highspeed af 70-210 sigma
Ik ken de lens niet, dus daar kan ik niks van zeggen. Op zich is de camera redelijk geschikt voor buitensport (bij goed licht) voor binnensport zou ik hem niet gebruiken. (Slecht bij hoge ISO's)
Clicks kun je met tal van exif viewers zien. Ik gebruik doorgaans de exif viewer in IrfanView of PhotoME daarvoor. Moet jeen jpg uit de camera voor bekijken (niet eerst bewerkt, want dan raak je vaak een boel exif info kwijt)
Clicks kun je met tal van exif viewers zien. Ik gebruik doorgaans de exif viewer in IrfanView of PhotoME daarvoor. Moet jeen jpg uit de camera voor bekijken (niet eerst bewerkt, want dan raak je vaak een boel exif info kwijt)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Besef wel dat de D100 toch wel een onderhand antieke camera is. Hij moet je bijna cadeau gedaan worden, want anders betaal je er al heel snel teveel voor!
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Collin,
Patrick heeft groot gelijk
Bij een D100 moet de de omschrijving high speed zien in het licht vna de introductiedatum van de kamera, vele jaren geleden.
Een kennis van me had er een, ik hoor de klachten over de traaagheid nog galmen.
Het was toen (ruim 5 jaar geleden) een mooie kamera, maar niet te vergelijken met wat er nu nieuw te koop is.
Groeten, Gijs
Patrick heeft groot gelijk
Bij een D100 moet de de omschrijving high speed zien in het licht vna de introductiedatum van de kamera, vele jaren geleden.
Een kennis van me had er een, ik hoor de klachten over de traaagheid nog galmen.
Het was toen (ruim 5 jaar geleden) een mooie kamera, maar niet te vergelijken met wat er nu nieuw te koop is.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Allemaal bedankt voor de info
Roelof ........... ik gebruik daarvoor infanview, bij het geheel zit een 512mb cf geheugen.
kun je mij vertellen hoe ik het aantal cliks kan controlleren
ik heb deze http://huurders-hhvl.dse.nl/cursussen/i ... anview.htm gevonden
Roelof ........... ik gebruik daarvoor infanview, bij het geheel zit een 512mb cf geheugen.
kun je mij vertellen hoe ik het aantal cliks kan controlleren
ik heb deze http://huurders-hhvl.dse.nl/cursussen/i ... anview.htm gevonden
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Als een een jpg rechtstreeks uit de camera bekijkt met de exif plugin van irfanview dan staat het bijna onderaan.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Afgelopen januari ben ik overgestapt van een D100 naar een D300. Wereldje van verschil, dat wel, maar om nou te zeggen dat de D100 zo'n slechte camera is..
Hij is in ieder geval scherper dan de D300 die weer wat 'wolliger' is.
De D100 is misschien niet de snelste, maar dat komt omdat we nu inmiddels verwend zijn met de neieuwere type's. Ik weet niet of en wat voor een camera de topicstarter heeft, maar als hij nu een D100 voor heel weinig kan kopen, heeft hij toch een leuk toestel om mee te beginnen. Het hele setje mag m.i. niet meer gaan kosten dan 250 euro (afhankelijk van evt. accesoires)
Hij is in ieder geval scherper dan de D300 die weer wat 'wolliger' is.
De D100 is misschien niet de snelste, maar dat komt omdat we nu inmiddels verwend zijn met de neieuwere type's. Ik weet niet of en wat voor een camera de topicstarter heeft, maar als hij nu een D100 voor heel weinig kan kopen, heeft hij toch een leuk toestel om mee te beginnen. Het hele setje mag m.i. niet meer gaan kosten dan 250 euro (afhankelijk van evt. accesoires)
De D100 scherper dan de D300?
Heb je een hele slechte D300 dan?
Ik vind het een vreemde uitspraak eerlijk gezegd!
Heb je een hele slechte D300 dan?

nee hoor helemaal geen slechte D300. Leg maar eens twee foto's naast elkaar, dan zul je zien dat ik gelijk heb. Komt door het AA filter.Tom schreef:De D100 scherper dan de D300?
Heb je een hele slechte D300 dan?![]()
Het is maar heel weinig hoor, maar de D300 is net wat wolliger.
Trekt de automatische sharpening (als je die aan hebt staan natuurlijk) dat niet recht dan?MarcoJ schreef:nee hoor helemaal geen slechte D300. Leg maar eens twee foto's naast elkaar, dan zul je zien dat ik gelijk heb. Komt door het AA filter.Tom schreef:De D100 scherper dan de D300?
Heb je een hele slechte D300 dan?![]()
Het is maar heel weinig hoor, maar de D300 is net wat wolliger.