D90 en RAW

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Cyrus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: D90 en RAW

Bericht door Cyrus » do apr 16 2009 12:39 am

Ik heb mij in de versie vergist. Camera RAW 5.x is inderdaad compatible met PSE vanaf versie 6.
ramrod schreef: Weet iemand of als je Elements 7 koopt daar wel een RAW plugin bij zit of moet dat ook weer worden gedownload , zie er op de site niets over staan .
De RAW plugin zit daar gewoon bij maar waarschijnlijk niet de meest recente versie. Maar niet getreurd: na installatie zal PSE automatisch naar de laatste updates zoeken en de nieuwste versie van de RAW-plugin komt dan vanzelf mee.
Groeten,
Edwin

flickr - website

Dushi
Forumlid
Forumlid

Bericht door Dushi » do apr 16 2009 3:01 am

Ik verwerk de foto's in raw via Lightroom 2.3. Soms een kleine aanpassing in Photoshop 11. NX2 gebruik ik tot nu toe nauwelijks, omdat Lightroom zo goed bevalt.

ramrod

Bericht door ramrod » do apr 16 2009 9:08 am

Ik heb nu de 4.6 versie ,die voor Elements 6 was ontwikkeld er op gezet en dit werkt wel , Arend nog bedankt ,had ook eerst de plugin in de verkeerde map geplaatst .

Ben blij dat het nu werkt maar zit er in de 5.3 versie nog extra mogelijkheden of is dit verder het zelfde ?

Zie de mogelijkheid Diepte 8 of 16 bits /kanaals te werken , wat is het verschil en waar kan ik het beste mee werken ?

Thik Hai
Forumlid
Forumlid

Bericht door Thik Hai » do apr 30 2009 11:47 am

Citaat Adobe:
The Camera Raw 5.3 plug-in is not compatible with versions of Photoshop earlier than Photoshop CS4, versions of Photoshop Elements earlier than Photoshop Elements 6.0, or versions of Adobe Premiere Elements earlier than 4.0.
Einde citaat.

Dus dat moet gewoon lukken met versie 6.0.
Zoals eerder al gesuggereerd: is de vorige plugin echt verwijderd? Dat moet anders krijg je de nieuwe versie echt niet aan de praat.

Cor
Erger u niet, verwonder u slechts.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”