De wereld van Urban Exploration (ofwel Urbex) zit best mooi in elkaar. Je ziet op internet of hoort wat verhalen over
een mooie lokatie. Dan ga je dus zoekn op internet om het adres te vinden. En evt overige informatie. Zoals hoe ga
ik binnen komen, wat kan ik aantreffen, is er beveliging enz. Als je dan gps coordinaten hebt gevonden ga je deze
verifieren bij iemand. Kloppen deze gegevens, of moet ik ff verder zoeken. Dan kun je 2 mogelijkheden krijgen.
1: Ja dat is helemaal correct of 2: Je bent er heel dicht bij. In het 2de geval moet je dus nog even verder zoeken. En
als je alle puzelstukjes gevonden hebt dan kun je dus gaan eigenlijk. En het komt ook wel eens voor dat je via via
een sleutel kan regelen, maar dat valt onder het kopje VVV/toerist. Dat is dus niet spannend, en daar draait het ook
om, de spanning, het gevoel betrapt te kunnen worden door de beveiliging of door de politie. Je loopt dus door een
gebouw waar je uiterst stil en voorzichtig te werk moet gaan. Nog een andere belangrijke ongeschreven regel is: niets
meenemen wat niet van jou is hoe groot de verleiding ook is, en niets verplaatsen. Verder is het un het Urbex wereldje
ten strengste verboden om adres gegevens openlijk op het internet te zetten. Veel lokaties zijn prachtig,
denk maar aan Villa st Marie. Waar ik samen met Werner en Marcel ben gweest.
Maar even terzijde: met deze reeks bedoel je jou definitie dus van Urbex?
Een vrij nieuw verlaten kantoorpand, daar staat nederland vol mee,
http://www.fotosvanfred.nl/serie-08/ser ... me-nl.html
1

2

3

Dit is mijn lijste waar een Urbex lokatie voor mij aan moet voldoen:
1: Verlaten
2: Vervallen
3: Verboden toegang
4: Het mag verweerd zijn
5: Natuur neemt het over (zie foto)
Kijk dit zijn urbex lokaties, en niet gewoon een willekeurig kantoorpand op de foto zetten met wat schone vloeren, gepoetste buro's en lege prullebakken.
Ik ben het dus onees met je dat dit geen urbex is, Het gaat over gevoel weergeven op de foto, Welk gevoel heb je met je
kantoorpand willen weergeven? Het gevoel dat je bedrijfsmakelaar bent? De sfeer die ik heb willen laten zien is een beetje misterieus, beetje donker,
grimmig en spookachtig, bijv met de doodskist. En over hdr, daar houdt ik me niet mee bezig, vindt dat net zo nep als jij, denk ik. Vind er ook niets
mooi tussen hoor wat ik van HDR gezien heb, het licht wat je op foto 6 t/m9 ziet komt van me zaklamp omdat het beneden in de kelder zonder ramen
is gefotografeert. En het gebruik van een flitser is ook niet echt getollereerd met Urbex. Vandaar.