+ Ciska's Photoshop tips en trucs - Lucht weghalen +

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Ciska

+ Ciska's Photoshop tips en trucs - Lucht weghalen +

Bericht door Ciska » za mei 02 2009 4:57 pm

Ik heb hier een tweetal foto's neer gezet van een landhuis waar de lucht veranderd van was

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 17&t=17724

Dit is helemaal niet zo moeilijk en ik zal het je uitleggen hoe je dat kan doen.
Neem een foto waar een witte lucht op staat. Dubbelklik nu op de backgroundlayer zodat die nu Layer 0 gaat heten.
Selecteer nu met de lassotool het gedeelte van de lucht. Dit hoeft helemaal niet zo netjes te zijn, als de lucht er maar volledig op komt te staan.
Als je dat gedaan hebt, dan ga je naar Select - Color Range. Daar zie je een schuifje staan met Fuzziness er bij.
Schuif deze nu zo dat alleen de lucht wit is en de rest zwart en klik dan op OK.
Nu komt het allermoeilijkste gedeelte van deze tut... Druk nu op de Delete toets van je keyboard. Weg is je lucht.
Open nu een foto met een lucht en schuif deze onder de fotolayer.
Het kan zijn dat de foto van de lucht iets te donker is, druk dan op CTRL+L en schuif de middelste schuif iets naar links.

Je hebt nu geen foto's meer met witte luchten....

Je moet ook nu weer de meest vriendelijke en dolle groeten hebben van Ciska, dat ben ik dus.

PeterG
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: + Ciska's Photoshop tips en trucs - Lucht weghalen +

Bericht door PeterG » za mei 02 2009 9:05 pm

Dank je Ciska,

Opgeslagen in word bij de rest van de tutorials.

Peter

Ciska

Re: + Ciska's Photoshop tips en trucs - Lucht weghalen +

Bericht door Ciska » za mei 02 2009 9:14 pm

Graag gedaan Peter... je bent inmiddels een trouwe fan geworden, ben ik blij om.
Veel plezier er mee en dat je mooie luchten mag maken.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”