vlieg

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
langejaap

Re: vlieg

Bericht door langejaap » ma mei 04 2009 4:29 pm

zeg JOEPERT, ik herinner mij elke keer weer de vrolijkheid als ik op een andere site kon laten zien wat ik zelf uitgevogeld had door inzet,doorzetting,prestatiedrang en goed lezen,luisteren en kijken.

dus door mn uiterste best te doen ben ik op een niveau gekomen waar anderen niet zijn.

nu dacht ik je een behoorlijk stuk op weg geholpen te hebben en wat blijkt: ik zit er helemaal naast.

Toch wil ik jouw diezelfde vrolijkheid niet ontnemen die ik ervaren heb na weer een topplaat, dus bij deze: kijk effe wat je met mn kinderachtige uitleg doet!

gelukkig zijn er mensen die dat begrijpen wat ik schreef en daar zie je dan erkenning voor terug.

Hopenlijk ben jij over een poosje zover dat je ook mag zeggen: tot hier hielp ik je en het laatste hele kleine beetje moet je zelf maar doen.

Vind je het een gave reactie zo??

wat een geintje al niet teweeg kan brengen heej?? :egeek:

by the way, een sport is levende vliegen op de foto zetten vanaf 6cm, en om een dooie te fotograferen vind ik mezelf net te goed hahahaha.

hej , suk6 verder

lj( ook wel mr fly genoemd op andere forums!)

george013

Bericht door george013 » ma mei 04 2009 4:37 pm

Langejaap,
Ik heb je fotos van je dreammachine gevonden. Wat ik begrijp, is dat je om de adapter heen een zelfgemaakte ring hebt gebouwd aan de voorkant transparant en daar een flitser in hebt gemonteerd. Het geheel kun je vervolgens eenvoudig eraan en eraf klikken.
Ringflitsers zijn nogal aan de prijzige kant, zeker om iets zomaar uit te proberen.
Eerst eens zoeken naar een verloopring van 77 naar minder. Nog niet gevonden.
Als de vlieg dood is, blijft-ie keurig stilzitten
Maar als hij een krant op zijn kop heeft gehad, is hij niet meer gaaf. Of hij zit op vliegpapier, en toch gelijmt.
George

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » ma mei 04 2009 4:50 pm

Sorry langejaap, ik had niet in de gaten dat ik in een "dit is je uitdaging voor vandaag en leer jezelf eens goed kennen"-draadje terecht was gekomen. Is niet iets wat ik verwacht op een fotografie-forum.

Maar eerlijk is eerlijk: je foto's zijn fantastisch.

langejaap

Bericht door langejaap » ma mei 04 2009 4:51 pm

bij deze een ieder uitgenodigd die in twijfel trekt of ik levende exemplaren fotografeer: komt allen en elke levende vlieg die ik op de plaat zet op deze manier geeft een ieder die dit soort domme reactie`s geeft een nikon d700.

kom maar op, de inschrijving is geopend!!!!!!!!!

hgr LJ

langejaap

Bericht door langejaap » ma mei 04 2009 4:53 pm

joepert schreef:Sorry langejaap, ik had niet in de gaten dat ik in een "dit is je uitdaging voor vandaag en leer jezelf eens goed kennen"-draadje terecht was gekomen. Is niet iets wat ik verwacht op een fotografie-forum.

Maar eerlijk is eerlijk: je foto's zijn fantastisch.

joepert, je hebt gelijk.....zegt meer over jouw dan over mijn vliegen fotoo,s.

toch bedankt dat je blij bent met de ùitleg alhier`terwijl ik alleen een draadje`presentatie`gestart was :oohh: :lol:
maar vandaar dat op zoom in mn profiel staat:

hoe meer ik de mens leer kennen, hoe meer ik van de vliegen en Afbeelding ga houden.

mzzl LJ
Laatst gewijzigd door langejaap op ma mei 04 2009 4:57 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » ma mei 04 2009 4:54 pm

langejaap schreef:bij deze een ieder uitgenodigd die in twijfel trekt of ik levende exemplaren fotografeer: komt allen en elke levende vlieg die ik op de plaat zet op deze manier geeft een ieder die dit soort domme reactie`s geeft een nikon d700.

kom maar op, de inschrijving is geopend!!!!!!!!!

hgr LJ
Wat een geintje al niet teweeg kan brengen heej...

EJT

Bericht door EJT » ma mei 04 2009 10:50 pm

george013 schreef:Maar als hij een krant op zijn kop heeft gehad, is hij niet meer gaaf.......
George
Maar dan heb je wel ruim voldoende aan de 1,5 mm scherpte diepte
langejaap schreef:door deze mega vergroting(lens in ingeschoven toestand!!) heb je 1,5 mm scherpte diepte....ga je uit/inzoomen heb je nog minder.
:mryellow:

langejaap

Bericht door langejaap » ma mei 04 2009 11:27 pm

dus weinig respons nog voor de inschrijving??

Dan ook geen suggestieve opmerkingen maken die je niet durft te staven zou ik zeggen :ugeek: :shock: :oohh:

mzzl, lj

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » di mei 05 2009 7:52 am

langejaap schreef:uiteraard ga ik niet alles tot in de puntjes vertellen want ik heb het ook moeten uitvogelen.
idd onzin.
Je geeft nauwelijks uitleg en houd het liefst de kennis voor jezelf zo lijkt het.
Dingen deel je met elkaar op een forum.

Robin

Bericht door Robin » di mei 05 2009 9:12 am

--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op wo dec 16 2009 8:36 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » di mei 05 2009 9:23 am

Je zet de zaken in het verkeerde perspectief Robin.
Mooie platen maken en anderen in het ongewisse laten over de wijze waarop je deze gemaakt hebt is egotripperij.
Dat heeft niets met bouwtekeningen, urbex, HDR of verdiensten te maken, dat zijn dingen die jij erbij haalt.

Robin

Bericht door Robin » di mei 05 2009 9:41 am

Ik zie niet hoe onderstaande in het ongewisse laten valt.

Als we niet begonnen waren met je gebruikt dode vliegen en je wilt niets delen was er veel meer uitgekomen. De vragen van george werden daarvoor keurig beantwoord. Enige wat er gevraagd werd, denk zelf ook een beetje na.
langejaap schreef:70-300, Raynox 202, Ringflitser
langejaap schreef:http://www.flickr.com/photos/32528740@N06/

Kijk hier even en snuffel door mn mappen, daar staat ergens een opname van mn favouriete `gear
langejaap schreef:verder de uitleg aan @george 013.....met deze combinatie stel je niet scherp dmv je lens. je hebt nl een `vast scherpstelpunt`welke ongeveer een cm of 6 voor je lens ligt en die bedraagt bij zulke extreme vergrotingen een mm of 1,5

ik stel dus scherp door naar voor en of naar achteren te bewegen met heel mn camera en ja.....dat doe ik uit de hand omdat mijn instellingen dat ruimschoots toelaten.
george013 schreef:Ik heb begrepen dat de buitendraad 37(mm?) is en deze gaat in een adapter. Deze adapter gaat dan weer in je filterfitting met draad 52 t/m 67 mm. Ik vermoed dat er een paar klauwtjes in zitten die je moet indrukken en dan in de filterfitting loslaat. Heb ik dat goed begrepen?
langejaap schreef:idd zoals george schreef zit deze in een adapterring met klauwtjes. Normaal gaat deze geschroefd zonder adapter op voornoemde camera merken. Ik ben een uitvinder en teste deze in adapter voor een 70-300 kitlens van NIKON en het resultaat is verbluffend
langejaap schreef:op mn flickr site kan je een afbeelding van mn dream machine zien en kan je tevens zien dat ik voor de /aan de adapter me ringflitser gemonteerd heb zodat ik met beide handen mn `gear`vast heb. Voorheen moest ik mn flitser met de linker hand ervoor houden, nu kan ik zo het hele geval ervoor knopen om dan te gaan hobbyen
Ik kan begrijpen dat sommige zinnetjes die gebruikt zijn in andere postings overkomen als egotripperij, ik zie het als iemand die trots is op wat hij gemaakt heeft. Maar opzich werd er al vrij veel gedeeld, george had hem al iets uitgevolgeld en zijn zijn vraag daarover werd bevestigd.

Maar goed, de toon is gezet en hoe het gaat met dit soort draadjes, dus me laatste posting hier.

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » di mei 05 2009 9:46 am

Wat een gedoe zeg.....

De ene wil het wel vertellen, de andere niet, leer daar gewoon mee leven en maak er een sport en ontdekkingsreis van om zelf ook zulke foto's te maken, daar leer je veel meer van dan het op een presenteerblaadje te krijgen.

Trial and error noemt men dat ook wel:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Trial_and_error

Nu over tot de orde van de dag: Ik vind het een fantastische foto, en die wesp (of wat het ook is) en ook die libelle, hebben allebei 3 "ogen" bovenop hun kop, wat zijn dat en waar dient het voor?

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » di mei 05 2009 10:14 am

Hoe ze ook zijn gemaakt, ik vind ze ook super. Vooral de eerste, onwijs die ogen zeg :shock:

langejaap

Bericht door langejaap » di mei 05 2009 6:49 pm

Allereerst Robin, thanks man.

keurig verwoord zonder ook uit de ban te schieten. de rest van alle negatieve antwoorden kunnen dit nog als antwoord lezen:.

er heeft niemand gevraag HOE de opname`s tot stand kwamen met wat voor instellingen ed.
Zelfs die vraag zou ik beantwoord hebben.

het is echter zo dat alles wat ik weet heb ik moeite voor gedaan. mensen die domme reactie`s plaatsen en met de armpjes op elkaar gaan zitten wachten tot er in `fotopresentatie`een uitleg volgt als vanzelf met alle tips die er denkbaar zijn.........die mogen wat mij aangaat lekker blijven dromen.

tis wat robin schreef, alle vragen worden beantwoord.

Maar niet aan van die halzen met hun grote bekken die wel beweren dat ik vliegen vastlijm omdat het anders niet zou kunnen.
dat is een weergave hoe zij zelf wellicht in elkaar steken, ik doe het zo niet.

Wat mij betreft gooi je het topic heerlijk dicht en ga ik weer genieten van mn eigen plaatjes en zal ik van jullie nooit dit soort dingen zien want: je kunt niet slagen zonder zelf te leren. helaas, maar dat leerde ik op de kleuterschool al.

nu nog de vraag of het ògen`zijn boven op de kop. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar het zijn wel waarneemzintuigen.

hgr en ontzettend veel kijk plezier gewenst, oefenen zullen jullie nl toch niet doen hahahaha. mzzl, mr fly!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”