In persvak 6 aangekomen werden opvallend niet in een persvak geplaatst, maar mochten wij ons vrij over het wegdek bewegen waar de bus langs zou rijden. De bus kwam eraan en natuurlijk iedereen stond op 1 meter afstand van de bus op het wegdek en op keukentrapjes. Nadat ik een paar keer wat had geschoten ben ik om de kudde heen gelopen midden op het kruispunt om nog voor de laatste maal wat foto's te maken van de koningin en maxima (die aan onze zijde in de bus zaten). Op een gegeven moment dacht ik "ik heb het nu wel", op dat moment hoor ik een klap draai ik me om en zie ik mensen door de lucht vliegen en een zwarte auto op 1-2 meter afstand voorbij rijden met een vaartje van ca. 70 km/u. Ik kon gelukkig op tijd opzij springen/ rennen (je ziet mij in mijn streepjes shirt op tv duidelijk wegrennen van de aanstormende auto). Op dat moment schiet je in een soort paniekachtige toestand. Ik heb kort daarna wel wat foto's gemaakt, maar die zal ik hier niet tonen.
Kortom een ervaring die ik niet snel zal vergeten, maar hoop nooit meer te beleven.
Hieronder een impressie van de wel leuke dingen eerder die dag
1.:

2.:

3.:

4.:

5.:

6.:

7.:

8.:

9.: