Uitwerking van "Groen"

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Frederix

Uitwerking van "Groen"

Bericht door Frederix » di mei 05 2009 9:06 pm

Bij ons bedrijf wordt een soort fotocompetitie gehouden. Periodiek kun je een thema uitwerken, de "uitverkoren" foto's worden op de 2e verdieping tentoongesteld Een prima initiatief van een aantal collega's van de 2e.

Deze keer is het thema "Groen". Ik wilde de volgende foto hiervoor gebruiken :

Afbeelding
Foto 1
De brandblusser op onze eigen 5e verdieping, het hoeft niet altijd ver weg gezocht te worden . . . .

Omdat er meerdere foto's ingezonden kunnen worden wilde ik deze "oude bekende" ook gebruiken:

Afbeelding
Foto 2

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Uitwerking van "Groen"

Bericht door ALE » di mei 05 2009 9:19 pm

Ik zou voor de eerste gaan Fred. Sterk door zijn eenvoud, mooi van kleur en scherpte. Goed gezien en in eigen omgeving...
Suc6,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

MartijnM
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door MartijnM » di mei 05 2009 10:12 pm

Ik vind de brandblusser inderdaad ook erg strak! Die spreek mij meer aan dan de tweede foto...

Succes!
Buy film, not megapixels...

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » di mei 05 2009 10:24 pm

Hoi Fred,

Foto 1 idd erg mooi en strak....
Foto 2 ook mooi... is het pand dat je in het water weerspiegeld ziet ook het pand van jullie bedrijf?
Dat zou het wel wat specialer en herkenbaarder maken voor een fotocompetitie van jullie bedrijf..

Nou i.i.g suc6 en we horen wel wanneer we je tentoonstelling kunnen bezoeken ;-)
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Frederix

Bericht door Frederix » di mei 05 2009 10:58 pm

@ ALE en MartijnM,
Foto 1 heb ik speciaal voor deze "opdracht" gemaakt. Ik loop dagelijks vele malen langs deze brandblusser en het leek mij gaaf om een knalrood ding met een klein groen handvatje voor het thema groen te gebruiken. De brandblusser hangt aan een zwarte wand.

Ook het opkomende riet heeft in mijn visie wel iets. Het groen is feitelijk minimaal aanwezig, toch gaat het om juist om dit groen. Het ligt zo voor de hand om bij "Groen" en groene foto te maken. Dat wilde ik juist vermijden.

@ Ree,
Het pand dat in het water weerspiegelt is een blok woningen bij winkelcentrum Emiclaer op de grens van Zielhorst en Kattenbroek (in Amersfoort). Het is dus niet ons bedrijfspand. Dat maakt voor de "opdracht" overigens niet uit.

Bedankt voor jullie reacties.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » di mei 05 2009 11:49 pm

Ik zou ook voor foto 1 gaan alhoewel foto 2 ook heel fraai is maar het onderwerp minder weerspiegelt :wink:

Wat een prachtige scans trouwens Fred, perfect afgewerkt door je.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » di mei 05 2009 11:59 pm

Doe mij ook maar foto 1. Door al dat rood en zwart is dat weinige groen een verademing :) Een mooie foto.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”