Goede morgen allemaal,
Bij het opruimen van de kelder vind ik een nikon doosje met daarin een zgn NIKON EYE PIECE MAGNIFIER
Het is denk ik, ben er niet helemaal zeker van, een voorzet lens voor op een zoeker te plaatsen. De sterkte van het lensje laat zich aan de "voorkant" via draaien regelen. Aan het andere kant zit een scharnierend glimmend metalen stuk met schroefdraad. Het geheel is ca 2,5 cm lang
Vraag ,op mijn D300 zit een vierkante zoeker weet iemand of er een verloop bestaat.om van vierkante zoeker naar deze eye piece magnifier te gaan? Zou zonde zijn dit mooie stuk kwaliteit nog langer ongebruikt te laten liggen.
Slofsky
NIKON EYE PIECE MAGNIFIER
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: NIKON EYE PIECE MAGNIFIER
Kijk eens naar de DK-22 van Nikon.
- Ed Post
- Clublid
Voor alle duidelijkheid.

Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
wat aardig, was al via google bij KE aangekomen. € 4,-- dacht ik dat het zou kosten.
die magnifier had ik echt heeeel lang geleden gekocht voor mijn 105mm 3.5 nikon lens, vermoed ik.
Grappig toch, zo blijf je uiteindelijk alles gebruiken.
Slofsky
die magnifier had ik echt heeeel lang geleden gekocht voor mijn 105mm 3.5 nikon lens, vermoed ik.
Grappig toch, zo blijf je uiteindelijk alles gebruiken.
Slofsky
- gijsbert27
- Forumlid
- Contacteer:
hoi allemaal,zoiets zoek ik nu eigenlijk ook nog voor de d80,mits het enigzins een vergrotings factor heeft,mijn zoon heeft zoiets op de d300 maar moest dit zelf allemaal pas maken ,een kl werkje ,mijn vraag weten jullie of dit of zoiets te koop is voor de d80 bij voorbaat dank voor de antwoorden groetjes gijs, sorry jongens heb even gegoogled en ontdekt dat het zo te koop is bij konijnenberg 

Nikon D500 Sigma EX 10/20mm D f4-5.6 DC HSM , Sigma 17/70 f2.8 f4 C Sigma 150-600 Sport sb600
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Er is een ombouwkit D80-D300, daarmee geef je de D80 de look van een D300.gijsbert27 schreef:hoi allemaal,zoiets zoek ik nu eigenlijk ook nog voor de d80,mits het enigzins een vergrotings factor heeft,mijn zoon heeft zoiets op de d300 maar moest dit zelf allemaal pas maken ,een kl werkje ,mijn vraag weten jullie of dit of zoiets te koop is voor de d80gijs,

Nikon heeft maar 3 oculair maten:
Fm maat, kleine ronde opening, van F, F2, F3, FM, FE
EM maat, vierkante opening: zoals op de EM, F-75, D80, D300, D90, D60, D30, D40
F801 maat, grotere ronde opening voor de camera's met een High Eyepoint oculair zoals de F801, F-3 HP, D1, D2, D3
En dan heeft Nikon ook nog de DK-21 M die ook vergroot, maar er zijn er meer die dat doen. Kijk eens in de Handleiding van je camera;
Wil je nu een DG-2 op een F-801 zetten, dat kan ook:

Alles past dus, van 1959 tot 2009.