vlieg

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: vlieg

Bericht door Eeuw » do mei 07 2009 12:41 am

ik denk dat ie lijm snuift...

geintje hoor,

mooi werk lj
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

EJT

Bericht door EJT » do mei 07 2009 7:29 am

langejaap schreef:http://www.vergelijk.nl/accessoires_fli ... st_review/

mooie goedkope flitser met toch wat mogelijkheden.

geen bevredigend resultaat...geen man over boord. mzzl LJ
foto hier
http://www.camerakoning.nl/?page=product&product_id=949 (=flitser voor compact camera)

toch duidelijk anders dan deze
http://www.vergelijk.nl/accessoires_fli ... ef_140_dg/

En bij mijn weten kost deze ringflitser tussen de €350,= en de €400,=

langejaap

Bericht door langejaap » do mei 07 2009 7:39 pm

over die ringflitser begrijp ik niet helemaal. link twee is de mijne en als ik die aanklik zie ik toch prijs en product??

mzzl Jaap

langejaap

Bericht door langejaap » do mei 07 2009 7:44 pm

whoami schreef:Voortaan andere dierenfoto's posten. Blijkbaar worden sommige mensen opvliegend door ernaar te kijken, lijkt wel alsof ze gestoken zijn door een wesp

Hele mooie foto's btw
enne welke lijm heb je gebruikt :lol:

dan maar even een bloemetje hahaha. ook wel geinig zo, een viooltje maar net effe anders.

ook vastgelijmd en bevroren, anders ging Andre Rieu er vandoor met dat ding!!

mzzl jaap

Afbeelding

Melliw
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Melliw » do mei 07 2009 8:55 pm

Hummm... Nu mis ik toch wat scherpte.
Doe mij maar een mier o.i.d.
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.

langejaap

Bericht door langejaap » do mei 07 2009 10:00 pm

Melliw schreef:Hummm... Nu mis ik toch wat scherpte.
Doe mij maar een mier o.i.d.
er blijft niet veel over na f22 en ik heb dus de scherpte op de plaats waar ik het wilde, de witte `haartjes`.

Bij dit soort vergrotingen krijgt niemand heel de bloem scherp tenzij dat er gestacked wordt.

Dus ook hier is het weer keuzes maken. leg ik de scherpte op het hart, zijn de witte haartjes wazig en geeft een onrustig beeld.

hrg LJ

langejaap

Bericht door langejaap » do mei 07 2009 10:08 pm

Afbeelding

doe maar een springstaart van een mm of 2/3

is leuker dan een mier. hgr LJ

EJT

Bericht door EJT » do mei 07 2009 10:11 pm

langejaap schreef:over die ringflitser begrijp ik niet helemaal. link twee is de mijne en als ik die aanklik zie ik toch prijs en product??

mzzl Jaap
klopt, maar als je vervolgens op die site de winkel aanklikt waar de ringflitser €75 is (camerakoning.nl) dan krijg je ineens een hele andere flitser te zien voor dezelfde €75. Dus volgens mij klopt er iets niet :?

Geinig beestje trouwens en wederom een mooie foto.

EJT

Bericht door EJT » do mei 07 2009 10:27 pm

Trouwens met deze laatste foto wel goed te zien dat je maar 1,5mm scherptediepte hebt (of is het DOF of is het "het scherptevlak :mrgreen:) als dat beestje 2-3mm is
Heb je die 1,5mm dan met een klein of juist een groot diafragma?
Laatst gewijzigd door EJT op vr mei 08 2009 5:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

langejaap

Bericht door langejaap » do mei 07 2009 11:00 pm

Om te beginnen zou ik je willen adviseren naar het woord dof te googlen. Dan kom je bij dofmaster uit en dan wordt, mits je dat goed leest een heleboel duidelijk.
ten tweede verkrijg je op deze vergrotingsschaal(ik denk 5op1) een dof (of scherptedieptevlak hihi) van hooguit 2mm. dat verkrijg je wederom met een diafragma van f22 in die buurt maar dat is weer een kleine opening !. snap je het nog.

klein getal aan f waarde=grote opening bv f2,5
groot getal fwaarde is kleine opening. bv f22

grote opening geeft kleine scherpte diepte, kleine opening geeft grote scherpte diepte.

echter bij macr/micro is f22(lees kleine opening/grote scherpte diepte ook niet `groot `meer

gr LJ

EJT

Bericht door EJT » do mei 07 2009 11:44 pm

langejaap schreef: ...snap je het nog...
hahaha :lol: ja hoor, Het hele f-verhaal was reeds bekend maar toch bedankt voor de uitleg. :mrgreen:

Het ging mij er om of je die 1-2mm hebt bij bijvoorbeeld f2.8, zodat je dan evt nog een goter scherptedieptevlak *pakt de doos met scrabble uit de kast* :mryellow: kan verkrijgen met een kleinere opening of dat de 1-2mm maximaal is

langejaap

Bericht door langejaap » vr mei 08 2009 5:04 pm

de reactie was niet zo gek denk want je deed net of je het hele f verhaal NIET begreep, tenminste..dat maak ik uit deze zin op!!!!!!

Trouwens met deze laatste foto wel goed te zien dat je maar 1,5mm scherptediepte hebt (of is het DOF of is het "het scherptevlak

antwoord:

nee dit is maximaal want ik denk dat de exif f22 aangeeft. Maar meest met dit soort vergrotingen ga ik van 16 tot 29 en das dan wel het maximale idd. Toch als je weet hoe klein zo een springstaartje is zie je dat het weer minimaal kwa dof is.

wil je meer zal je moeten stacken maar zelf doe ik dat niet en ga ik voorlopig niet doen ook.

gr LJ

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » vr mei 08 2009 5:59 pm

langejaap schreef:.... zal je moeten stacken maar zelf doe ik dat niet en ga ik voorlopig niet doen ook.
Zou je toch eens moeten proberen.
Het bloemetje gaat er dan ineens heel anders uitzien.
Mieren fotograferen en stacken lijkt me onmogelijk, mits die lijm he :mrgreen:

langejaap

Bericht door langejaap » vr mei 08 2009 6:41 pm

heej Brenzef, ben wel bekend mee hoor. Ook met de voordelen. Maar......ergens houd het op.

Voorals nog vind ik het de kunst met `normale methoden`de scherpte diepte te verkrijgen die wenselijk is.

Op z**m zit Tall paul(paul heyminck), en die stacked veel. Daar zie ik zat en idd erg mooi. Alleen is die techniek niet overal toepasbaar dus....is dat gelijk ook je handicap.

hgr LJ

langejaap

Bericht door langejaap » za mei 09 2009 8:51 pm

Afbeelding

toch maar weer een vlieg,voor de liefhebbers en omdat ik er zo van hou.
Het zijn wereldse insecten en super fotogeniek.

Hier effe 1 om een kleinere vergroting te laten zien.

Volgens mij met een 18-55 met een omgekeerde 50mm ervoor.Belicht dmv externe flitser.mzzl Jaap

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”