vlieg
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: vlieg
ik denk dat ie lijm snuift...
geintje hoor,
mooi werk lj
geintje hoor,
mooi werk lj
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
foto hierlangejaap schreef:http://www.vergelijk.nl/accessoires_fli ... st_review/
mooie goedkope flitser met toch wat mogelijkheden.
geen bevredigend resultaat...geen man over boord. mzzl LJ
http://www.camerakoning.nl/?page=product&product_id=949 (=flitser voor compact camera)
toch duidelijk anders dan deze
http://www.vergelijk.nl/accessoires_fli ... ef_140_dg/
En bij mijn weten kost deze ringflitser tussen de €350,= en de €400,=
whoami schreef:Voortaan andere dierenfoto's posten. Blijkbaar worden sommige mensen opvliegend door ernaar te kijken, lijkt wel alsof ze gestoken zijn door een wesp
Hele mooie foto's btw
enne welke lijm heb je gebruikt
dan maar even een bloemetje hahaha. ook wel geinig zo, een viooltje maar net effe anders.
ook vastgelijmd en bevroren, anders ging Andre Rieu er vandoor met dat ding!!
mzzl jaap

er blijft niet veel over na f22 en ik heb dus de scherpte op de plaats waar ik het wilde, de witte `haartjes`.Melliw schreef:Hummm... Nu mis ik toch wat scherpte.
Doe mij maar een mier o.i.d.
Bij dit soort vergrotingen krijgt niemand heel de bloem scherp tenzij dat er gestacked wordt.
Dus ook hier is het weer keuzes maken. leg ik de scherpte op het hart, zijn de witte haartjes wazig en geeft een onrustig beeld.
hrg LJ
klopt, maar als je vervolgens op die site de winkel aanklikt waar de ringflitser €75 is (camerakoning.nl) dan krijg je ineens een hele andere flitser te zien voor dezelfde €75. Dus volgens mij klopt er iets nietlangejaap schreef:over die ringflitser begrijp ik niet helemaal. link twee is de mijne en als ik die aanklik zie ik toch prijs en product??
mzzl Jaap

Geinig beestje trouwens en wederom een mooie foto.
Trouwens met deze laatste foto wel goed te zien dat je maar 1,5mm scherptediepte hebt (of is het DOF of is het "het scherptevlak :mrgreen:) als dat beestje 2-3mm is
Heb je die 1,5mm dan met een klein of juist een groot diafragma?
Heb je die 1,5mm dan met een klein of juist een groot diafragma?
Laatst gewijzigd door EJT op vr mei 08 2009 5:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Om te beginnen zou ik je willen adviseren naar het woord dof te googlen. Dan kom je bij dofmaster uit en dan wordt, mits je dat goed leest een heleboel duidelijk.
ten tweede verkrijg je op deze vergrotingsschaal(ik denk 5op1) een dof (of scherptedieptevlak hihi) van hooguit 2mm. dat verkrijg je wederom met een diafragma van f22 in die buurt maar dat is weer een kleine opening !. snap je het nog.
klein getal aan f waarde=grote opening bv f2,5
groot getal fwaarde is kleine opening. bv f22
grote opening geeft kleine scherpte diepte, kleine opening geeft grote scherpte diepte.
echter bij macr/micro is f22(lees kleine opening/grote scherpte diepte ook niet `groot `meer
gr LJ
ten tweede verkrijg je op deze vergrotingsschaal(ik denk 5op1) een dof (of scherptedieptevlak hihi) van hooguit 2mm. dat verkrijg je wederom met een diafragma van f22 in die buurt maar dat is weer een kleine opening !. snap je het nog.
klein getal aan f waarde=grote opening bv f2,5
groot getal fwaarde is kleine opening. bv f22
grote opening geeft kleine scherpte diepte, kleine opening geeft grote scherpte diepte.
echter bij macr/micro is f22(lees kleine opening/grote scherpte diepte ook niet `groot `meer
gr LJ
hahahalangejaap schreef: ...snap je het nog...

Het ging mij er om of je die 1-2mm hebt bij bijvoorbeeld f2.8, zodat je dan evt nog een goter scherptedieptevlak *pakt de doos met scrabble uit de kast*

de reactie was niet zo gek denk want je deed net of je het hele f verhaal NIET begreep, tenminste..dat maak ik uit deze zin op!!!!!!
Trouwens met deze laatste foto wel goed te zien dat je maar 1,5mm scherptediepte hebt (of is het DOF of is het "het scherptevlak
antwoord:
nee dit is maximaal want ik denk dat de exif f22 aangeeft. Maar meest met dit soort vergrotingen ga ik van 16 tot 29 en das dan wel het maximale idd. Toch als je weet hoe klein zo een springstaartje is zie je dat het weer minimaal kwa dof is.
wil je meer zal je moeten stacken maar zelf doe ik dat niet en ga ik voorlopig niet doen ook.
gr LJ
Trouwens met deze laatste foto wel goed te zien dat je maar 1,5mm scherptediepte hebt (of is het DOF of is het "het scherptevlak
antwoord:
nee dit is maximaal want ik denk dat de exif f22 aangeeft. Maar meest met dit soort vergrotingen ga ik van 16 tot 29 en das dan wel het maximale idd. Toch als je weet hoe klein zo een springstaartje is zie je dat het weer minimaal kwa dof is.
wil je meer zal je moeten stacken maar zelf doe ik dat niet en ga ik voorlopig niet doen ook.
gr LJ
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Zou je toch eens moeten proberen.langejaap schreef:.... zal je moeten stacken maar zelf doe ik dat niet en ga ik voorlopig niet doen ook.
Het bloemetje gaat er dan ineens heel anders uitzien.
Mieren fotograferen en stacken lijkt me onmogelijk, mits die lijm he :mrgreen:
heej Brenzef, ben wel bekend mee hoor. Ook met de voordelen. Maar......ergens houd het op.
Voorals nog vind ik het de kunst met `normale methoden`de scherpte diepte te verkrijgen die wenselijk is.
Op z**m zit Tall paul(paul heyminck), en die stacked veel. Daar zie ik zat en idd erg mooi. Alleen is die techniek niet overal toepasbaar dus....is dat gelijk ook je handicap.
hgr LJ
Voorals nog vind ik het de kunst met `normale methoden`de scherpte diepte te verkrijgen die wenselijk is.
Op z**m zit Tall paul(paul heyminck), en die stacked veel. Daar zie ik zat en idd erg mooi. Alleen is die techniek niet overal toepasbaar dus....is dat gelijk ook je handicap.
hgr LJ