Het gaat mij niet om het onderwerp of de compositie, maar gewoon qua kleuren, helderheid en contrast.
Ik fotografeer graag kerkjes, maar ik ben niet altijd tevreden met de resultaten.

Het is naar verhouding een heel donkere kerk. De foto is een HDR-foto van 7 verschillende belichtingen. Ik zal er een foto met een minimum aan bewerkingen naast zetten.Skippy schreef:Gerrit, ik vind deze bewerking niet geslaagd. Overigens, in de beperking toont zich de meester. Je hebt een D3, topmateriaal dus. Daarmee moet het mogelijk zijn
om met de juiste basisinstellingen en beperkte nabewerking goede resultaten te krijgen.
Inderdaad, hier is heel wat geel er uit. Hij is wel lichter dan dat het in de kerk was.iJoost schreef:Ik weet niet wat je ermee gedaan hebt maar ik vind 'm te geel en te donker.
Dit is ook niet ideaal maar zo zie je al veel meer van alle kleuren die er in dat kerkje te zien zijn:
De tweede ziet er inderdaad beter uit. Waarschijnlijk toch nog te licht.KvP schreef:Ik vind de 2e foto veel beter als de bewerkte pseudo-HDR versie
Toch moet er meer uit te halen zijn als je 5 goede foto's hebtGdP schreef:De tweede ziet er inderdaad beter uit. Waarschijnlijk toch nog te licht.KvP schreef:Ik vind de 2e foto veel beter als de bewerkte pseudo-HDR versie