VR Objectief

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Plaats reactie
ferarossi

VR Objectief

Bericht door ferarossi » zo mei 10 2009 2:15 pm

Hallo iedereen,

Kan een ervaren kenner me vertellen wat het verschil is tussen de 3 bestaande VR lenzen: -Rode VR,Goudkleurige VR en Zilverkleurige VR....

Dit zijn dekleuren die op de lenzen staan als VR

Alvast bedankt :wink:

joepert
Forumlid
Forumlid

Re: VR Objectief

Bericht door joepert » zo mei 10 2009 2:48 pm

Het enige wat ik weet is dat Nikon VR I en VR II onderscheidt. Ik heb de 16-85 DX, VR goud, volgens handleiding VR II. Ook heb ik de 70-300. VR rood. Ook VR II. Het verschil tussen de twee objectieven is dat de een DX is en de ander niet. Maar de AF-S DX 18-200, daar staat VR weer in het rood op. Ik kan er dus geen logica in ontdekken...

ferarossi

Bericht door ferarossi » zo mei 10 2009 4:50 pm

Bedankt :D

Andere kenners misschien? :(

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » ma mei 11 2009 7:49 am

Zie pagina 30 e.v. van m'n objectief advies publicatie op m'n website.

Dat zie je dat er wel meer soorten VR zijn bij Nikon. Geen idee welk logo bij welke variatie hoort.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » ma mei 11 2009 10:35 am

Hans Braakhuis schreef:Zie pagina 30 e.v. van m'n objectief advies publicatie op m'n website.

Dat zie je dat er wel meer soorten VR zijn bij Nikon. Geen idee welk logo bij welke variatie hoort.
Weer wat geleerd. Ik lees overigens ook wel eens ergens dat er verschillende soorten SWM zijn: die in de kitlenzen zou minder goed zijn uitgevoerd dan die in de pro lenzen.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » ma mei 11 2009 11:02 am

J,

Alle waar is naar zijn geld, een kitlens is er soms voor minder dan euro 100.
Een pro lens kan een klein vermogen kosten.
Bedenk dat de werking van de AF ook afhangt van de kamera en de voeding.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » ma mei 11 2009 11:38 am

Gijs, dat is niet echt een antwoord op mijn vraag. Ik ben goed op de hoogte van de enorme prijsverschillen en vraag mij dus juist af: zit een deel van het verschil dan ook in de uitvoering van de SWM? Ik zou zeggen van wel, maar Nikon laat (i.t.t. VR) niet blijken dat het iets uitmaakt.
Verder had ik de indruk dat de werking van een SWM juist níet afhangt van de camera en/of de voeding. Hooguit zal de accuratesse van de AF afhangen van de camera, maar daar doel ik niet op.

Daniël

Bericht door Daniël » ma mei 11 2009 11:42 am

Ik denk dat in elke type lens met een SWM de motor net weer wat anders is. Afgestemd op de lens en gewicht om iets scherp te stellen.
Maar het kan zijn dat de motor hetzelfde is en dat er een andere vertraging/versnelling in zit.

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”