Mijn eerste twee foto's

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Kroontje

Mijn eerste twee foto's

Bericht door Kroontje » zo mei 10 2009 9:10 pm

Graag jullie reacktie ;)

1e
Afbeelding
2e
Afbeelding

Groet Kroontje

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Mijn eerste twee foto's

Bericht door Patrick » zo mei 10 2009 10:57 pm

Ik vind eerlijk gezegd het onderwerp al niet boeiend... en dan wordt het lastig.

Foto 1: wat spreekt JOU aan in dit beeld? Ik neem aan die schuin omhoogstaande stronk. Maar is deze wel een foto waard? Ik denk dat ik, als ik deze stronk op de foto had willen zitten, ik gezocht zou hebben naar een mogelijkheid om hem wat meer uit het beeld te laten springen. Dat het gelijk duidelijk is dat het om hem gaat. Bijvoorbeeld door een stuk verder weg te gaan staan en met een tele objectief met een (bijna) helemaal open diafragma een foto ervan te maken waardoor de scherptediepte geringer is. Of eventueel met een (super)groothoek er veel dichter bij te gaan staan. En ik zou achteraf die lantaarnpaal linksboven er even uit wegpoetsen...

Foto 2. Op zich iets interesanter, maar ook niet echt mijn ding. Ik zou graag wat meer van de deur (??0 zien voordat ik kan aangeven wat ik zou hebben gedaan. Zoals hij nu is vind ik 'm niet echt een knaller...

Ik hoop dat je wat met mijn reactie kan...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Kroontje

Bericht door Kroontje » ma mei 11 2009 8:08 pm

Hallo Patrick

Hier kan ik zeker wat mee. Het waren ook de eerste foto's tijdens een workschop ( de eerste).

Foto 1 ging inderdaad voor de boomstronk. Ik dacht hier gebruik te maken van de schuine lijnen en de spiegeling in het water.
En inderdaad de lantaarn paal had weg gemoeten.

Foto 2 was de bedoeling om iets met roest te nemen. Ik vond verder de kleuren er mooi uitkomen.

Ik moet nog een hoop leren dus met jouw advies kom ik verder ;)

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » ma mei 11 2009 8:29 pm

Met foto 1 kan ik eigenlijk ook niet zoveel mee.. in ieder geval goed geprobeerd.. :D

En foto 2 die had ik eigenlijk anders genomen, op gelijke hoogte met het scharnier gegaan met de camera en dan zo kaderen dat je het hele scharnier ziet.
Wat je dan kunt doen is de scherpte op het scharnierpunt zetten (met je scherpstelvelden in je camera.. :wink: )

Maar ga gewoon lekker aan de gang met je camera, veel foto's schieten en foto's hier op het forum posten want daar leer je van..

Succes

Groeten Eelco :D
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Kroontje

Bericht door Kroontje » ma mei 11 2009 8:52 pm

En foto 2 die had ik eigenlijk anders genomen, op gelijke hoogte met het scharnier gegaan met de camera en dan zo kaderen dat je het hele scharnier ziet.
Wat je dan kunt doen is de scherpte op het scharnierpunt zetten (met je scherpstelvelden in je camera.. :wink: )
Dank je wel voor je antwoord. Ook hier kan ik wel wat mee.

Zeker, ik blijf klikken.. Groet Kroontje

Olijfje

Bericht door Olijfje » ma mei 11 2009 9:03 pm

Ik hou wel van oud roest. Maar met welke sluitertijd heb je foto 2 gemaakt? (En op hoeveel mm?) Als ik er lang naar kijk wordt ik wat duizelig. Ik vind er geen scherpte in, en ben bang dat het bewegingsonscherpte is.
Foto 1 is haarscherp.

iJoost

Bericht door iJoost » ma mei 11 2009 9:53 pm

Een klein beetje nabewerken kan geen kwaad, zou ik zeggen...

Afbeelding

Niet blij mee? Meteen zeggen, dan haal ik 'm weer weg.

Kroontje

Bericht door Kroontje » ma mei 11 2009 10:08 pm

Olijfje schreef:Ik hou wel van oud roest. Maar met welke sluitertijd heb je foto 2 gemaakt? (En op hoeveel mm?) Als ik er lang naar kijk wordt ik wat duizelig. Ik vind er geen scherpte in, en ben bang dat het bewegingsonscherpte is.
Foto 1 is haarscherp.
Hallo Olijfje Heb je wat aan deze info:
Afbeeldingstype: jpeg (Het JPEG-bestandsformaat)
Breedte: 800 pixels
Hoogte: 536 pixels
Cameramerk: NIKON CORPORATION
Cameramodel: NIKON D40X
Datum genomen: 2009:05:02 13:32:29
Belichtingstijd: 1/60 sec.
ISO-snelheidswaarde: 100
Flitst afgegaan: Flash did not fire.
Lichtmetingsmodus: Pattern
Belichtingsprogramma: Aperture priority
Brandpuntafstand: 105,0 mm
Software: GIMP 2.6.2
f5.6

Hallo iJoost
Mijn vriendin vind hem mooier van kleur;)

Groet

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”