Steengroeve Calay

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
CuttingStorm

Steengroeve Calay

Bericht door CuttingStorm » ma mei 11 2009 10:55 pm

Afgelopen weekend een weekendje-weg geweest met collega's naar Modave in België. Na een heftige vrijdagnacht de volgende dag samen met een collega op weg gegaan om een paar rondjes te karten. Op weg daar naartoe zagen we in een keer aan de andere kant van de snelweg een steengroeve/zandafgraving liggen die er redelijk verlaten bij lag.. op dat moment zeiden we beide: hoe leuk om daar op de terugweg even te stoppen voor wat foto's. Zo gezegd zo gedaan dus wij op de terugweg goed kijken waar die plek ook alweer was en natuurlijk rijden we er keihard voorbij.. na een gevaarlijke keer-manoeuvre (wat zijn die snelwegen in België toch leuk) die plek aangedaan.. Het bleek inderdaad een groeve te zijn die niet meer in gebruik was.. erg unheimisch om daar rond te lopen, maar wel ontzettend leuk om te doen.
Hierbij gevoegd een aantal foto's. Zelf ben ik gezien mijn 'foto-carrière' redelijk tevreden. De omstandigheden waren regenachtig en onverwacht.
Helaas merk ik dat ik nog niet alles in de camera even goed in de hand heb. Vergat ook in het begin mijn camera voor de zekerheid op NEF+JPEG te zetten.. hieronder een aantal foto's en ik hoop dat jullie me van tips en dergelijke kunnen voorzien wat ik de volgende keer beter zou kunnen/moeten doen.
(Foto's zijn allemaal in de originele JPEGbestanden, de NEF's moet ik nog bewerken.)

Afbeelding
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7 Helaas niet goed opgelet met de paraplu op de achtergrond :oops: hopen dat photoshop kan toveren :wink:

Afbeelding
8

Alvast bedankt!

(ps. ook al zijn de foto's misschien nog niet voortreffelijk.. mijn collega en ik waande ons weer even terug in onze jeugd en hebben genoten van de wandeling over dat terrein.. hoop dat ik vaker 'verlaten' plekken mag gaan bezoeken :D )

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Steengroeve Calay

Bericht door ALE » di mei 12 2009 12:00 am

CuttingStorm schreef:7 Helaas niet goed opgelet met de paraplu op de achtergrond :oops: hopen dat photoshop kan toveren :wink:
#7, ja hoor dat kan. Heb gelijk de kleurstelling en contrast iets aangepast zodat je oog sneller naar het bord getrokken wordt. De overige foto's mogen allemaal wel wat meer contrast krijgen en groter.

Origineel
Afbeelding

Aangepast
Afbeelding

Indien je dit niet wil, schroom niet en zeg het. Haal ik ze meteen weer weg.
Cheers,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

CuttingStorm

Bericht door CuttingStorm » di mei 12 2009 12:07 am

Dank je wel!

Ik zal morgen de links nog even vervangen door foto's op groter formaat en zal de foto's allemaal qua contrast ieder geval bijwerken..
De bewerking van 7 vind ik erg goed.. ga het trucje zelf ook nog even proberen.. je hebt volgens mij de paraplu weggewerkt door de stortheuvel te klonen of zie ik dat verkeerd?

Groet, Joram

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » di mei 12 2009 12:11 am

CuttingStorm schreef:je hebt volgens mij de paraplu weggewerkt door de stortheuvel te klonen of zie ik dat verkeerd?
Yep, stortheuvel en de weerspiegeling in de plas gekloond. That's it.
Suc6,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

CuttingStorm

Bericht door CuttingStorm » di mei 12 2009 1:30 am

Toch nog even mezelf gestort in Photoshop en hier wat eerste resultaten.. Puur bezig geweest met contrast / color / tone, daarbij een beetje Hue/Saturation.. en nu ook gekozen voor de grote bestanden

Afbeelding
1

Afbeelding
2

Afbeelding
3

Afbeelding
4

Afbeelding
5 (Mijn bewerking van de paraplu, zie nu alleen dat ik het water gekloond heb waar ik beter de weerspiegeling van het puin had kunnen pakken)

Afbeelding
6

Ben benieuwd naar de reacties nu.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di mei 12 2009 7:52 am

Gave serie!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » di mei 12 2009 10:20 am

5 is leuk, de rest zijn wel erg rommelige composities. 6 is technisch vrij slecht: de ISO is wel erg hoog en dat zie je. Je sluitertijd had op 105mm makkelijk 1/250e kunnen zijn, je diafragma had nog wat terug gekund...je had deze met gemak op ISO800 kunnen maken, en ik denk dat 400 en zelfs 200 prima haalbaar waren.

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » do mei 14 2009 6:26 pm

Dit soort foto's schreeuwd om HDR/tonemapping, mijn vingers jeuken :shock:
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » vr mei 15 2009 6:26 pm

Ik heb een poging gedaan vanaf het origineel.

Afbeelding
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”