City Life
City Life
Hallo,
ik wil morgenmiddag het City Life vast gaan leggen op beeld. Ik werk met een Nikon D50 met een
af-s NIKKOR 17-55mm 1:2.8 g objectief. Maar nu weet ik niet welke instelling en standen ik het
beste aan kan houden voor de scherpste foto's. Heb tijdje geleden al geprobeerd om bewegende
objecten scherp op foto te krijgen maar dat was niet makkelijk. Ik stel me voor dat ik zelf stil sta
en de rest gaat gewon door. Wie kan me helpen? Dus welke stand, ISO en welk diafragma? Of zijn
er nog andere dingen waar ik op moet letten?
Alvast bedankt,
Patrick Meier
ik wil morgenmiddag het City Life vast gaan leggen op beeld. Ik werk met een Nikon D50 met een
af-s NIKKOR 17-55mm 1:2.8 g objectief. Maar nu weet ik niet welke instelling en standen ik het
beste aan kan houden voor de scherpste foto's. Heb tijdje geleden al geprobeerd om bewegende
objecten scherp op foto te krijgen maar dat was niet makkelijk. Ik stel me voor dat ik zelf stil sta
en de rest gaat gewon door. Wie kan me helpen? Dus welke stand, ISO en welk diafragma? Of zijn
er nog andere dingen waar ik op moet letten?
Alvast bedankt,
Patrick Meier
- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: City Life
Alleersteerst: besef wel dat je erg laat vraagt over hoe en wat als je morgen als gaat. Je zult weinig kunnen oefenen.
Je kunt het beste schieten in de A-stand. Voor normale omstandigheden Zit je tussen de F6,3 tot F14. Om een onderwerp vrij te maken van de achtergrond gebruik je F2,8 to F4.
Houdt de sluitertijden even in de gaten. Om iets te bevriezen moet je als minimun ongeveer 1/125 aanhouden.
E.e.a. afhankelijk van de omstandigheden.
Groeten, Willem
Je kunt het beste schieten in de A-stand. Voor normale omstandigheden Zit je tussen de F6,3 tot F14. Om een onderwerp vrij te maken van de achtergrond gebruik je F2,8 to F4.
Houdt de sluitertijden even in de gaten. Om iets te bevriezen moet je als minimun ongeveer 1/125 aanhouden.
E.e.a. afhankelijk van de omstandigheden.
Groeten, Willem
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Wat is City Life?
Ik heb even een Googletje gedaan, maar dan krijg ik meerdere links. Gokken lijkt me geen goed idee... 

Gert Wagelaar schreef:TS heeft echt geen idee wat hij doet???????
???
afijn met City Life bedoel ik alledaagse dingen, verkeer, interactie tussen mensen op straat, alles
wat met het leven op straat te maken heeft. en wil morgen waarschijnlijk gaan maar kan ook
vrijdag worden dus op zich valt het mee.
- Werner
- Forumlid
- Contacteer:
Allerdaagse dingen in Eindhoven.........zijn er niet..........

http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Oh. Dat had je wellicht wat duidelijker kunnen aangeven. Zet iets kleins op je camera. Een 35mm prime of zo als je dat hebt. Als je met een flinke toeter rond gaat lopen trek je behoorlijk de aandacht. Voor de rest is het gewoon.... fotograferen. Zorg voor rustige achtergronden door het innemen van een goed standpunt en gooi dat diafragma maar lekker op als de foto daarom vraagt.Patrick23 schreef:afijn met City Life bedoel ik alledaagse dingen, verkeer, interactie tussen mensen op straat, alles
wat met het leven op straat te maken heeft.
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
En koop een boekje over fotograferen.
Je vraag is zo basic dat je er alle kanten mee uit kan. :mrgreen:

Je vraag is zo basic dat je er alle kanten mee uit kan. :mrgreen:
Je vraag verbaast me, want je hebt toch al een paar series geplaatst waarin je duidelijk laat zien dat je op zich weet wat je doet.
Je doel moet veel meer zijn dan enkel een scherpe foto.
En wat bedoel je daarmee; een foto waarin veel scherp is (dus met veel scherptediepte) of een foto waarin dat deel dat scherp moet zijn (en dat kan een heel klein stuk zijn) ook echt gestoken scherp is? Beetje flauw, maar voor een scherpe foto heb je een goed objectief nodig en je moet goed scherpstellen.
Verder zijn de meeste objectieven niet op hun scherpst bij een grote diafragma-opening, (dus een paar stops "dichtknijpen") en zijn de randen vaak minder scherp dan het midden.
Je doel moet veel meer zijn dan enkel een scherpe foto.
En wat bedoel je daarmee; een foto waarin veel scherp is (dus met veel scherptediepte) of een foto waarin dat deel dat scherp moet zijn (en dat kan een heel klein stuk zijn) ook echt gestoken scherp is? Beetje flauw, maar voor een scherpe foto heb je een goed objectief nodig en je moet goed scherpstellen.

Verder zijn de meeste objectieven niet op hun scherpst bij een grote diafragma-opening, (dus een paar stops "dichtknijpen") en zijn de randen vaak minder scherp dan het midden.