Bruiloft fotograferen hoe en wat!!!

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
joepert
Forumlid
Forumlid

Re: Bruiloft fotograferen hoe en wat!!!

Bericht door joepert » wo mei 13 2009 1:01 pm

M.Oorthuis schreef:
joepert schreef:Nog een tip die me te binnen schiet: als de bruid een witte jurk heeft moet je goed oppassen met belichten, want dat wit kan snel 'uitbijten'. Dus regelmatig even op je schermpje hoge lichten checken (en indien nodig dus wat onderbelichten).
Juist als de bruid een witte jurk aan heeft en je in de zon staat zal je moeten overbelichten, want je camera gaat dat witte juist compenseren. Wat je dus moet doen is op je camera overbelichten en niet onderbelichten. Ik zou centraalmeting of spotmeting gebruiken zo kun je een veel nauwkeuriger belichting krijgen. Ik zou niet handmatig schieten als je veel van binnen naar buiten loopt, dan draai je je een ongeluk.
Ik moet me er ook niet mee bemoeien... :oops: uiteraard moet je overbelichten.

Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ome Jan » wo mei 13 2009 3:29 pm

Een zwarte bruidsjurk is nog te doen, maar met een donkere of zwarte achtergrond is moet je opletten en onderbelichten omdat je camera alleen middengrijs registreert.
Een wit pak tegen een witte muur moet je daarintegen weer overbelichten.

Wij zijn straks benieuwd naar het resultaat!
Succes!

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » wo mei 13 2009 5:22 pm

Léon Obers schreef:Ik neem aan dat er heel wat meer op een foto staat dan alleen een zwart of wit pak wat grotendeels het beeld zou vullen. Dus ik zou niet al te paniekerig zijn over de belichting. Het histogram en hoge lichten knippertool zijn uitstekende gereedschappen om het een en ander te controleren. Overigens zou ik onder die omstandigheden juist wel een manuele belichtingsinstelling gebruiken om zodoende een consistent belichte reeks aan foto's te krijgen, ondanks dat de ene keer er meer wit of zwart op zou staan.
Zit ook wat in :P

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”