Mijn allereerste foto hier

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
barbancourt

Mijn allereerste foto hier

Bericht door barbancourt » wo mei 13 2009 2:30 pm

Afbeelding

Eerste foto die ik waag te plaatsen! Is nog veel oefenen met mijn nieuwe D90, maar zoals men steeds zegt, "Oefening baart kunst"

LOKA
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Mijn allereerste foto hier

Bericht door LOKA » wo mei 13 2009 4:04 pm

Hoi,
wat een leuke foto, jammer dat er net een klein stukje van zijn oor mist maar hij spreekt mij wel aan.
met welke lens heb je die gemaakt?
groetjes karin

Inge

Bericht door Inge » wo mei 13 2009 4:05 pm

Goed om hem te plaatsen, van opbouwende krietieken leer je veel. ( ik wel tenminste)
Mag ik ook een puntje van kritiek geven? Hij is niet helemaal scherp en het is jammer dat hij net een stukje van zijn ene oor mist...
Wel een bijzondere kat... daar kun je dan lekker op gaan oefenen! :wink:

barbancourt

Bericht door barbancourt » wo mei 13 2009 5:02 pm

Thx voor de opmerkingen. De foto is genomen met een Nikkor 18-200

Brandpuntafstand : 112mm
F-nummer: 11
Belichtingstijd: 1/250

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » wo mei 13 2009 5:08 pm

Hallo barbancourt,een leuke poes alleen en beetje onscherp en de ogen spreken niet, door de donkere ogen moeilijk te zien.
Je exif gegevens ontbreken,jammer anders kan je nog meer info krijgen over je instellingen.
Ik ben zo vrij geweest om de foto enigzins op te lichten en een klein beetje te verscherpen.Als je het hier niet mee eens ben haal ik hem wel weg.Suc6 verder met je D90 en veel foto's maken.
Afbeelding
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » wo mei 13 2009 5:34 pm

Leuke foto inderdaad, maar zoals Germay als aangeeft is het jammer dat de ogen een beetje donker zijn. Ik vind de verscherping van Germay echter iets te veel, ik zou het eerder zo doen (als ie weg moet zeg het dan maar)

Afbeelding

Wat heb ik gedaan:

In Capture NX2 de hele foto iets lichter gemaakt, daarna met sturingspunt 1 oog wat lichter gemaakt en wat meer verzadigd, sturingspunt gekopieerd naar andere oog, daarna met sturingspunt 1 oor wat lichter gemaakt en wat meer verzadiging gegeven, daarna ook dat sturingspunt gekopieerd naar andere oor. Als laatste unsharp mask toegepast.

Groet,

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

barbancourt

Bericht door barbancourt » wo mei 13 2009 5:49 pm

Noogle, ik ben het met je eens. De verscherping van Germay vind ik iets "te" scherp. Maar dat zal waarschijnlijk een kwestie van smaak zijn.
Voor mij is niet enkel het ontdekken van mijn toestel nieuw, maar ook de keuze en gebruik van de juiste software, als die al bestaat tenminste.
Ik ben in ieder geval blij met de opmerkingen en tips. Bedankt.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”