hoi zit met een vraag ik ben me wat meer in het fotograferen van mensen aan het verdiepen.
telkens loop ik tegen dit probleem aan dat er hooglicht plekken op het voorhoofd en op de bovenkant van de kaken verschijnen.
mijn foto s zijn zeker niet overbelicht meestal onderbelicht en waren niet in de zon gemaakt .en toch die hooglicht vlekken.
wat moet het dan wel niet worden als het zonnig weer is .
wat kan ik hier aan doen .
heb zelf al veel geprobeerd zoals onderbelichten en dan de schaduw ophalen zodat het minder opvalt ,contrast verlaagt maar dan wordt alles zo grauw en komt er een waas in de foto,enz.
ik hoop dat jully mij kunnen helpen.
hooglichten in gezichten
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Re: hooglichten in gezichten
Plaats even een voorbeeld met EXIF, dan kunnen we wat gerichter meedenken.
Grtz,
Michael
Grtz,
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: hooglichten in gezichten
Uitgevreten lichten bij een portret duiden meestal wel op een overbelichting.
Handigste hulpmiddel, de hoge lichten waarschuwing (knipperen) op je camera monitor.
Als je flitst, met de popup of externe flitser, rechtstreeks, heb je altijd glimlichten. Te voorkomen door het flitslicht heel breed te maken. Met de club hebben we al 3 keer Pieter van Leeuwen op bezoek gehad, die daar verschillende variaties van laat zien.
Met licht kun je kun je ook het contrast verlagen, dat helpt heel veel beter dan door dat achteraf te doen.
Handigste hulpmiddel, de hoge lichten waarschuwing (knipperen) op je camera monitor.
Als je flitst, met de popup of externe flitser, rechtstreeks, heb je altijd glimlichten. Te voorkomen door het flitslicht heel breed te maken. Met de club hebben we al 3 keer Pieter van Leeuwen op bezoek gehad, die daar verschillende variaties van laat zien.
Met licht kun je kun je ook het contrast verlagen, dat helpt heel veel beter dan door dat achteraf te doen.