Beste forumleden,
Ik ben al enig tijd in het bezit van een 50 mm 1.8 lens. Deze bevalt op zich prima, maar ik vind de focus snelheid traag. Zijn er mensen die ook een 35 mm 1.8 DX bezitten en aan kunnen geven hoe beide lenzen zich verhouden op dit vlak? En scherpte?
Kortom: is aanschaf het waard? Ik vind de mindere mm wel handig voor mijn D90.
Met vriendelijke groeten en vast dank voor reactie,
Stefan
35 mm 1.8 DX vs 50 mm 1.8: scherpte / focus
-
paulderidder
Re: 35 mm 1.8 DX vs 50 mm 1.8: scherpte / focus
hoi Stefan, sinds kort heb ik een 35 mm 1.8 DX vs 50 mm 1.8 en is super scherp en snel. De motor maakt wel iets herrie. Ik kan deze niet vergelijken, zocht bij de 17 - 55 dx een lichtere lens in gebruik. Prima lens in licht, scherpte en snelheid. Met goede kwaliteit en super licht op mijn D300. Ik zal proberen wat foto's te plaatsen.....
Gr.
Paul
Gr.
Paul
- Jaco1
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: 35 mm 1.8 DX vs 50 mm 1.8: scherpte / focus
Hoi Stefan, ik heb ze ook allebei maar ik vind de focus snelheid niet veel uitmaken, de 50mm gaat ook snel en goed.
Kwa scherpte doen ze niet voor elkaar onder vind ik. Ik vind de 35 mm beter bevallen omdat het een betere walk arround lens is, 50 mm is net wat veel af en toe op een DX sensor. Enigste nadeel vind ik de behoorlijke distortion voor een prime maar dat is achteraf goed te corrigeren.
De afwerking is goed, de af-s motor doet zijn werk ook snel en goed, de kleuren zijn prachtig dus al met al geen miskoop voor dat geld is mijn mening.
Kwa scherpte doen ze niet voor elkaar onder vind ik. Ik vind de 35 mm beter bevallen omdat het een betere walk arround lens is, 50 mm is net wat veel af en toe op een DX sensor. Enigste nadeel vind ik de behoorlijke distortion voor een prime maar dat is achteraf goed te corrigeren.
De afwerking is goed, de af-s motor doet zijn werk ook snel en goed, de kleuren zijn prachtig dus al met al geen miskoop voor dat geld is mijn mening.