Ik heb een probleem met mijn CF kaart. als ik veel jpeg's meer dan 100 schiet heb ik soms dat een aantal afbeeldingen niet leesbaar zijn niet in de camera en ook niet op de pc.
Het vreemde is dat wanneer ik bijv. niet meer dan 75 opnamen op de kaart heb het dus nooit voorkomt
Ik heb al van alles geprobeerd ook kaart getest en op verschillende manieren geformatteerd ook om het te simuleren en het lijkt er sterk op dat het sneller voorkomt als ik flits met de flitser van de camera zelf.
De kaart is een Dane-Elec 2Gb XS kaart met mijn andere kaarten heb ik hier dus totaal geen last van.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Luc
Probleem met Dane-Elec 2gig XS CF kaart D70s
Probleem met Dane-Elec 2gig XS CF kaart D70s
Laatst gewijzigd door luc op wo mar 29 2006 8:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste Luc,
Op onderstaande site even je camera selecteren, en bij zoeken
"CF KAART" invullen, en op zoeken drukken.
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi- ... nguageId=5
en anders even contact opnemen met:
Dane-Elec B.V.
Vlierbaan 34
2908 LR Capelle aan den IJssel
Nederland
tel: +31 10 451 22 55
fax: +31 10 451 12 38
info@dane-elec.nl
suc6
Op onderstaande site even je camera selecteren, en bij zoeken
"CF KAART" invullen, en op zoeken drukken.
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi- ... nguageId=5
en anders even contact opnemen met:
Dane-Elec B.V.
Vlierbaan 34
2908 LR Capelle aan den IJssel
Nederland
tel: +31 10 451 22 55
fax: +31 10 451 12 38
info@dane-elec.nl
suc6
Heb ik al gedaan maar niets beantwoord of bevestigd mijn vraag..
Ik heb world service op de CF kaart maar de burocratie bij Dane Elec zit erg vreemd in elkaar.
Ik ben dus al vanaf dec 2005 bezig om de kaart om te ruilen via WS.
Het is altijd wel wat bij hun.
Je moet per se een credit card hebben en die had ik dus niet.
Uiteindelijk credit card van een kennis geleend krijg ik naar een maand bericht dat de geldigheid te kort is kaart moet minimaal nog 3 maanden geldig zijn ...
Ok wat nu .... Ik heb nu zelf een credit card en weer alles ingevuld op de website en weer niet goed blijkt dat mijn CF kaart als 1 gb geregistreerd staat en niet als 2 dus wordt hij niet omgeruild door het hoofdkantoor in Frankrijk.... ok dus nu op naar de volgend mailwisseling met het hoofdkantoor ten tijde dat ik mijn CF kaart registreerde was er geen keuze voor 2 gb je kon dus alleen 1 gb of minder kiezen Ik heb daar toen het hoofdkantoor van op de hoogte gesteld en ik kreeg toen een mail dat ze het wel recht zouden trekken en dat ik mijn kaart maar als 1gb moest registreren.
Mooi niet dus ...
vervolgens duurt het vaak weken eer je een reactie terug krijgt als er volgens hun weer iets niet klopt.
En dat terwijl ze beloven binnen 24 uur je kaart om te ruilen ongeacht waar je je ter wereld bevind...
Ik geloof het niet meer...
Luc.
Ik heb world service op de CF kaart maar de burocratie bij Dane Elec zit erg vreemd in elkaar.
Ik ben dus al vanaf dec 2005 bezig om de kaart om te ruilen via WS.
Het is altijd wel wat bij hun.
Je moet per se een credit card hebben en die had ik dus niet.
Uiteindelijk credit card van een kennis geleend krijg ik naar een maand bericht dat de geldigheid te kort is kaart moet minimaal nog 3 maanden geldig zijn ...
Ok wat nu .... Ik heb nu zelf een credit card en weer alles ingevuld op de website en weer niet goed blijkt dat mijn CF kaart als 1 gb geregistreerd staat en niet als 2 dus wordt hij niet omgeruild door het hoofdkantoor in Frankrijk.... ok dus nu op naar de volgend mailwisseling met het hoofdkantoor ten tijde dat ik mijn CF kaart registreerde was er geen keuze voor 2 gb je kon dus alleen 1 gb of minder kiezen Ik heb daar toen het hoofdkantoor van op de hoogte gesteld en ik kreeg toen een mail dat ze het wel recht zouden trekken en dat ik mijn kaart maar als 1gb moest registreren.
Mooi niet dus ...
vervolgens duurt het vaak weken eer je een reactie terug krijgt als er volgens hun weer iets niet klopt.
En dat terwijl ze beloven binnen 24 uur je kaart om te ruilen ongeacht waar je je ter wereld bevind...
Ik geloof het niet meer...
Luc.