Foto's clubmiddag Sonsbeek

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di mar 13 2007 9:47 am

En zo was 't! Heel speciaal als je je toestel aan zo'n kanon mag koppelen :shock:

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Maerlant

Bericht door Maerlant » di mar 13 2007 12:24 pm

Cees en Marnix,

Ik ben het hier helemaal mee eens. Ben zelf niet het Terminatorambo type om met zulke objectieven te torsen, dus alle lof voor allen die ons de kans hebben gegeven eens hiermee te schieten!

Groet

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » di mar 13 2007 12:56 pm

Da's de ware spirit!
Mooi weer en fijne mensen, klinkt als een gelegenheid waar ik een volgende keer ook getuige van zou willen zijn :lol:

Groetingen van Hans
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » di mar 13 2007 5:11 pm

Fera Albi schreef: :roll: Kan dat objectief voor transport ook gedemonteerd worden? Of gaat hij in zijn geheel op het steekwagentje? :lol:
Als je nog een idee hebt voor een geschikt steekwagentje, want eigenlijk zoek ik nog wel iets. Ik heb al eens aan zo'n boodschappending gedacht, want de lensetui (of noem je dat gewoon een lenskoffer) met inhoud weegt toch zo'n zes kilo en het statief ook en dan praat ik verder niet over de rugzak met camera's en toebehoren die ik verder nog meesleep.

Wat demonteren betreft, wat je op de foto ziet steekt zo'n zo'n 70 cm uit de camera, dat is 55 cm voor de lens en een zonnekap van 15 cm.

Die lens is trouwens wel leuk voor portretfotografie. Zoals ik het zondag hoorde omschrijven: je blijft wel uit de comfortzone van je model.
Afbeelding
Afbeelding

Uit de hand fotograferen gaat ook heel makkelijk, dit is de foto die ik maakte toen Marnix dat vastlegde:
Afbeelding
Wel wijselijk op 300 mm ipv 800, ISO 800 en een sluitertijd van 1/500.
Ik denk niet dat de dames zich gerealiseerd hebben dat ze op de foto kwamen :)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » di mar 13 2007 6:18 pm

@ Roelof:
Candid camera ten top!
Over spullen sjouwen: Is zo'n golfkarretje niet iets?
Of een aangepast reiskoffertje met van die wieltjes en een uitschuifbaar handvat. Zelf een knap aangepast binnenwerk er in maken voor de diverse spulletjes ... et du voila!

Heb voor mezelf die rugzak van Crumpler (in zwart/gele Nikon kleurtjes) besteld, verwacht die binnenkort binnen te krijgen. 'k Heb (nog) niet zoveel en zo zwaar spul mee te sjouwen :lol:

Groetingen van Hans
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » di mar 13 2007 8:40 pm

Ik neem wel eens spullen mee in een kinder buggy karretje. Mijn tas past precies waar normaal die kleine zit. (moet die kleine wel ff lopen natuurlijk).

Scheelt een hoop sjouwwerk en valt niet zo op als een golf karretje
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo mar 14 2007 9:29 am

Roelof, kijk eens bij een kampeerwinkel. Vaak heb je daar van die opvouwbare "steekkarretjes", die heel betaalbaar zijn en waarop je flink wat kunt vervoeren.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » vr mar 16 2007 12:17 am