Foto's openen via een apple

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
FvM
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Foto's openen via een apple

Bericht door FvM » zo mei 17 2009 9:23 am

Wat Onno zegt, gewoon het icoon naar de prullenbak slepen. Volgens mij worden op de Mac geen verborgen bestanden gezet.

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Bericht door J.Hoes » zo mei 17 2009 10:47 am

Als Nikon aangeeft dat verslepen van alleen programma in prullebak voldoende is, prima. Op mijn programma CD staat een ontinstalleerder, mogelijk doet dit niet meer dan dat, mogelijk verwijdert dit ook allerlei bestanden caches, voorkeuren, programma-ondersteuning etc. Adobe heeft hier nog wel eens een handje van. Creative Suite CS 2 verwijderen kon wel handmatig, werd weliswaar niet aanbevolen, maar je moest dan op zeven plaatsen bestanden verwijderen.

Groet Hans

Ruud V.
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ruud V. » zo mei 17 2009 11:11 am

Er zijn wel verborgen bestanden (oa .DS_Store). Die kun je zichtbaar maken via 't programma TinkerTools.
gr. Ruud

D610/D90/, glas en de Macbook R.

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ArjanL » zo mei 17 2009 11:15 am

Bij het overgrote deel van de programma's volstaat het om het programma naar de prullenbak te slepen om dit te verwijderen. De achtergebleven voorkeursbestanden (programma.plist) leveren doorgaans geen problemen op.
Er zijn een paar softwaremakers die minder zorgvuldig om gaan met de eenvoud van het uninstallen van programma's volgens de Apple-doctrine. DIt zijn Adobe, Microsoft, Nikon en nog enkele. Hun installers zetten vaak bestanden weg op niet voor de hand liggende plaatsen. Om alles te verwijderen van een programma verdient het aanbeveling de meegeleverde unistallers te gebruiken. Een ander mogelijkheid is handmatig te zoeken naar bestanden met de programmanaam. Zoek hierbij in Bibliotheken en Gebruikersbibliotheek, in de mappen Application Support en Preferences. Gooi alles met de naam Nikon weg.
Er is een methode om verborgen bestanden weer te geven, maar die weet ik even niet... (TinkerTool dus :) )
Je kunt ook programmaatjes downloaden die bijhouden waar programma's bestanden neerzetten en deze weer verwijderen bij het weggooien van een programma (AppCleaner, AppDelete).
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

Aart
Forumlid
Forumlid

Bericht door Aart » zo mei 17 2009 11:37 am

aan allen, bedankt voor jullie reacties en tips.

Heb wel het vermoeden dat capture nu van mijn mac af is.
Alleen heb ik wel een update nodig om mijn nef's te openen.

En die heb ik nog niet.

mail nikon wel ff.

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » zo mei 17 2009 1:37 pm

De laatste versies van Nikon Capture en ViewNX kan je hier vinden: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/

Aart
Forumlid
Forumlid

Bericht door Aart » zo mei 17 2009 2:11 pm

Onno schreef:De laatste versies van Nikon Capture en ViewNX kan je hier vinden: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/
Daar heb ik al gekeken. Daar staat een 1.3.5 als ik die kies dan zegt hij kan capture niet vinden.
Ga ik vanuit capture een update nemen dan kan/ moet ik kiezen uit 1.2.0 en de 1.3.5
Wat ik er van weet als ik de 1.3.5 neem dan moet de 1.2.0 er al op staan.
Dus krijg het vermoeden dat ik de 1.2.0 nodig heb.
Heb nikon al gemaild, blijf gewoon eventjes rustig af wachten.

Bedankt voor de tips,

aart

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”