Ik zit te twijfelen bij de aanschaf van een cover/bescherming tegen water, stof en vuil voor de D300
1. Een Camera Armor http://www.koopdigitaal.nl/product/1332 ... zwart.html
2. Een LensCoat Bodyguard http://www.koopdigitaal.nl/product/1405 ... x4_hd.html
De Camera Armour ziet er wel degelijk uit tegen vallen en stoten, maar de hoes lijkt me weer beter tegen water en stof.
Voor de prijs hoef ik het niet te laten, beide zijn 30 euri.
Ik heb al gelezen op de site van LensCoat dat de hoes ook geschikt is bij gebruik van de D300 icm de grip MB-D10
Dit kan ik echter bij de Camera Armour nergens vinden. Weet iemand dit??
Bescherming D300
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Bescherming D300
Geen ervaring in dit soort producten maar de LensCoat Bodyguard lijkt me wat beter bescherming bieden.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Ik heb zelf de Camera Armor met de D300.
Als je de grip plaatst, dan kun je bodem van de Ermor er uit laten en past hij redelijk (de grip is dus niet beschermd).
Wat ik wel een nadeel vind, is dat je maar moeilijk bij de knoppen aan de voorzijde (rond het objectief) kunt komen. Ook wil de flitser niet vanzelf goed opklappen, je moet hem een beetje helpen.
Als je de grip plaatst, dan kun je bodem van de Ermor er uit laten en past hij redelijk (de grip is dus niet beschermd).
Wat ik wel een nadeel vind, is dat je maar moeilijk bij de knoppen aan de voorzijde (rond het objectief) kunt komen. Ook wil de flitser niet vanzelf goed opklappen, je moet hem een beetje helpen.
- Henri
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dus alleen geschikt voor statiefwerk........ 

D500 + D750 // Tamron 24-70mm f/2.8 VC + Sigma 35mm fl/1.4 Art + AFS VR 105mm f/ 2.8G ED micro + AF-S 70-200mm f/2.8G ED VRII + AF-S 200-500mm, etc.etc.
Waarom zou je uberhaupt zo'n ding willen? Dit vraag ik uit nieuwsgierigheid, kom je in dusdanige omgevingen terecht waarbij je camera het onderspit gaat delven dan?