papparazi fotografie
- Bea
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
papparazi fotografie
Ik ben gevraagd voor een workshop om papparazi fotograaf te spelen. Nu fotografeer ik meestal in het theater of in de natuur dus ik vraag me af wat voor objectief ik hiervoor het beste kan gebruiken.
De meeste foto's zullen buiten gemaakt worden. Ik heb de 18-50 en 50-150 van sigma, beide 2.8. Kan ik hier iets mee of wat zouden jullie aanraden ?
De meeste foto's zullen buiten gemaakt worden. Ik heb de 18-50 en 50-150 van sigma, beide 2.8. Kan ik hier iets mee of wat zouden jullie aanraden ?
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Re: papparazi fotografie
Er zijn verschillende vormen van paparazzi fotografie.
- De sterren opwachten bij de deur van het restaurant.
- De sterren bespieden vanuit de struiken.
Deze soorten vragen elk hun eigen techniek en apparatuur.
- De sterren opwachten bij de deur van het restaurant.
- De sterren bespieden vanuit de struiken.
Deze soorten vragen elk hun eigen techniek en apparatuur.

Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Bea
- Forumlid
:mrgreen: De bedoeling is dat ik ze volg en fotografeer; ik hoef niet tussen de struiken :mrgreen:
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Dan neem je de 18-200, die heb je toch ook?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Bea
- Forumlid
Ja heb ik. Dacht eerst dat ik dan qua lichtsterkte tekort zou komen maar ik mag natuurlijk flitsen, iets wat ik normaal bijna nooit doe
Is het handig om matrix meting te gebruiken of gewoon de spotmeting die ik meestal gebruik ?
Ben een beetje onzeker omdat dit een betaalde opdracht is dus kan het me niet veroorloven om van alles uit te proberen, snap je ? Moet ook nog wel aan mijn D90 wennen.

Is het handig om matrix meting te gebruiken of gewoon de spotmeting die ik meestal gebruik ?
Ben een beetje onzeker omdat dit een betaalde opdracht is dus kan het me niet veroorloven om van alles uit te proberen, snap je ? Moet ook nog wel aan mijn D90 wennen.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Als je ze volgt zou ik gewoon een lichtsterke groothoek gebruiken icm een flits.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Spotmeting meet alleen het licht in het geselecteerde scherpstelveld. Als het licht in dat scherpstelveld sterk afwijkt van de rest van de foto, wordt je foto niet goed belicht. Ik zou dus kiezen voor matrixmeting. Misschien van te voren even oefenen met een onderwerp met donkere en lichte delen om het verschil te bekijken.
- Bea
- Forumlid
Ben van plan de Tokina 12-24 aan te schaffen, zou die geschikt zijn of moet ik dan aan een 50 of 85 mm denken ?M.Oorthuis schreef:Als je ze volgt zou ik gewoon een lichtsterke groothoek gebruiken icm een flits.
Ik ga eerst nog op vakantie dus dan zal ik het uitproberen. Dat geldt trouwens voor alle jullie tips.Veganpix schreef:Spotmeting meet alleen het licht in het geselecteerde scherpstelveld. Als het licht in dat scherpstelveld sterk afwijkt van de rest van de foto, wordt je foto niet goed belicht. Ik zou dus kiezen voor matrixmeting. Misschien van te voren even oefenen met een onderwerp met donkere en lichte delen om het verschil te bekijken.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
een 12-24 weer het andere uiterste en mijn inziens te wijd. Ik zou een 17-55 kopen wel een tikkie duurder, maar wel lichtsterker en hogere kwaliteit.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bea
- Forumlid
Ik heb natuurlijk mijn 18-50 2.8. De 17-55 vond ik destijds iets te duur. Nu zou ik hem wel kunen kopen maar dan moet ik eerst mijn 18-50 kwijt