Hallo,
Even een vraagje over bovenvermelde externe flitser. Deze flitser had ik in januari van dit jaar tweedehands gekocht bij mijn Pentax K100D camera.
Kan ik deze flitser ook gebruiken op de Nikon D90? Zo nee, waarom niet? Zo ja, waarom wel?
Ik heb hem tot nu toe nog niet gebruikt samen met de D90.
Volgens mij zijn Metz-flitsers toch universele flitsers die op elke spiegelreflexcamera gebruikt kunnen worden?
Graag reacties.
Vast bedankt voor jullie medewerking.
Groetjes,
Diana Sinclair
Metz 36 C-2 Flitser
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Metz 36 C-2 Flitser
Nikon D90; Nikon D700; lenzen Nikkor AF 50 mm F 1.4 G, Nikkor 24-85 VR f 3.5-5.6, Nikkor AF-S 35 mm F 1.8, Nikkor 70-300
F 4.5-5.6, SB-900
F 4.5-5.6, SB-900
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Metz 36 C-2 Flitser
Ik denk dat je op de site van Metz kunt vinden of de flitser al of niet op de D90 past.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
- Forumlid
- Contacteer:
Cees,
Dank voor je reactie. Ik heb net even zitten googelen en ben er achter dat de Metz 36 C-2 flitser inderdaad past op de D90. Ik had hem er ook al een keer opgeschoven, maar nog geen foto's mee gemaakt. Het is een universele flitser.
Maar ik dacht, misschen hebben meer gebruikers ervaring met deze flitser, vandaar mijn posting.
Groetjes,
Diana Sinclair
Dank voor je reactie. Ik heb net even zitten googelen en ben er achter dat de Metz 36 C-2 flitser inderdaad past op de D90. Ik had hem er ook al een keer opgeschoven, maar nog geen foto's mee gemaakt. Het is een universele flitser.
Maar ik dacht, misschen hebben meer gebruikers ervaring met deze flitser, vandaar mijn posting.
Groetjes,
Diana Sinclair
Nikon D90; Nikon D700; lenzen Nikkor AF 50 mm F 1.4 G, Nikkor 24-85 VR f 3.5-5.6, Nikkor AF-S 35 mm F 1.8, Nikkor 70-300
F 4.5-5.6, SB-900
F 4.5-5.6, SB-900
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Maakt Metz geen verschillende versies van dat ding? Ik meen van wel...Diana Sinclair schreef:Dank voor je reactie. Ik heb net even zitten googelen en ben er achter dat de Metz 36 C-2 flitser inderdaad past op de D90. Ik had hem er ook al een keer opgeschoven, maar nog geen foto's mee gemaakt. Het is een universele flitser.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb deze Metz flitser jaren geleden nog op mijn Panasonic FZ-20 gebruikt en er zijn geen merkspecifieke versies van dit model (werkt alleen met het middencontact).
Hij heeft geen TTL ondersteuning, maar je moet diafragma, ISO en brandpuntsafstand op de flitser instellen. Ook heeft de flitser een eigen sensor die via een lampje achterop aangeeft of de flitssterkte goed was (heb je niet echt veel aan).
Ik heb er redelijke resultaten mee gehaald jaren geleden, maar met een Nikon SB-600 zul je veel betere resultaten bereiken en hij is heel betaalbaar (en je hebt TTL ondersteuning, kunt de instellingen veel sneller aanpassen en kunt ook hem ook nog op afstand draadloos bedienen).
Hij heeft geen TTL ondersteuning, maar je moet diafragma, ISO en brandpuntsafstand op de flitser instellen. Ook heeft de flitser een eigen sensor die via een lampje achterop aangeeft of de flitssterkte goed was (heb je niet echt veel aan).
Ik heb er redelijke resultaten mee gehaald jaren geleden, maar met een Nikon SB-600 zul je veel betere resultaten bereiken en hij is heel betaalbaar (en je hebt TTL ondersteuning, kunt de instellingen veel sneller aanpassen en kunt ook hem ook nog op afstand draadloos bedienen).
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
-
- Forumlid
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties.
Het klopt wel dat Metz externe flitsters maakt voor specifiek bijvoorbeeld Pentax en/of Nikon en/of Canon. Maar dan staat dat specifiek vermeld.
Ik ga toch maar eerst eens proberen met deze flitser foto's te maken, alvorens een andere aan te schaffen. Ik vind flitsfoto's altijd een vak apart en zeker niet gemakkelijker dan buiten foto's.
Groetjes,
Diana Sinclair
Het klopt wel dat Metz externe flitsters maakt voor specifiek bijvoorbeeld Pentax en/of Nikon en/of Canon. Maar dan staat dat specifiek vermeld.
Ik ga toch maar eerst eens proberen met deze flitser foto's te maken, alvorens een andere aan te schaffen. Ik vind flitsfoto's altijd een vak apart en zeker niet gemakkelijker dan buiten foto's.
Groetjes,
Diana Sinclair
F 4.5-5.6, SB-900
F 4.5-5.6, SB-900