GPS op Cuba
GPS op Cuba
Ik werd er door een collega op geattendeerd dat in heel Cuba GPS niet is toegestaan [het moet niet gekker worden]. Wie heeft hier ervaring mee. Ik las op internet verhalen dat bij de douane in Cuba bij ontdekking het apparaat in beslag nemen. Nu heb ik twee weken geleden de Nikon GP-1 gekocht om deze o.a. in Cuba te gebruiken. Dus ik baal er stevig van dat ik hem niet mee kan nemen.
De vraag is eigenlijk of geotagging ook verboden is, waarschijnlijk wel maar ik stel de vraag toch.
De vraag is eigenlijk of geotagging ook verboden is, waarschijnlijk wel maar ik stel de vraag toch.
Re: GPS op Cuba
Ik meen dat het formeel niet is toegestaan. Ik zou um gewoon in je koffer stoppen.
Dan zou je je mobiel ook moeten inleveren? (als t er op zit he)
Ik zou m verstoppen in een sigaar...
Ik zou m verstoppen in een sigaar...
...totdat ze mij vertelden dat het ook met een nikon...
Als je er goed over nadenkt, is dit zo vreemd? Zelfs James Bond heeft de nauwkeurigheid van het huidige GPS niet benaderd.Ik werd er door een collega op geattendeerd dat in heel Cuba GPS niet is toegestaan [het moet niet gekker worden].
George
- terpie
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Soms kun je dit soort dingen beter niet weten. Ik heb m'n Garmin GPS 2 jaar terug gewoon in m'n handbagage mee Cuba in genomen.
Ik wist trouwens niet dat dit niet zo mogen.
Volgens mij is het regime nu alleen maar soepeler geworden. Cubanen mogen nu ook mobieltjes, DVD spelers etc. kopen, zover ze daar uberhaupt geld voor hebben.
oh, zie hier m'n foto's van Cuba
Ik wist trouwens niet dat dit niet zo mogen.
Volgens mij is het regime nu alleen maar soepeler geworden. Cubanen mogen nu ook mobieltjes, DVD spelers etc. kopen, zover ze daar uberhaupt geld voor hebben.
oh, zie hier m'n foto's van Cuba
Photo Gallery: gallery.terpie.nl
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900
GPS is toch door het Pentagon ontwikkeld? Cuba zou dus perfect in kaart zijn gebracht!
Groet,
Thom.
Groet,
Thom.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
In Google Maps kun je prima de plattegronden en straten bekijken van steden en dorpen, compleet met straatnamen, afstandsschaal, Panoramio foto's en toeristische YouTube filmpjes van het leven van alle dag van plekken die mensen hebben vastgelegd. Maar qua routebeschrijving zit er toch een addertje onder het Cubaanse gras. Je kunt geen route laten berekenen. Zelfs niet van de ene kant van een hoofdweg naar een andere kant een paar kilometer verderop.
Dat lijkt zo'n beetje de zelfde struisvogelpolitiek als het verbod op een GPS.
Dat lijkt zo'n beetje de zelfde struisvogelpolitiek als het verbod op een GPS.
Vriendelijke groet, Léon Obers
@Terpie: Als jij al met een Garmin door de douane heen komt, dan lukt het mij ook wel met een Gp-1. Ik neem hem gewoon lekker mee.
Beetje Googlen op "GPS in Cuba" :
http://wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=8851
http://www.aduana.co.cu/turista.htm
Zelf kun je nog kijken naar "verkeersbureau Cuba".
Onduidelijk is hoe actueel deze info nog is.
Groet Hans
http://wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=8851
http://www.aduana.co.cu/turista.htm
Zelf kun je nog kijken naar "verkeersbureau Cuba".
Onduidelijk is hoe actueel deze info nog is.
Groet Hans
Daarom eigenlijk ook mijn vraag. Ik neem m'n Nikon GP-1 gewoon mee in de handbagage, dat ding valt echt niet op. Het is natuurlijk wel een risico...J.Hoes schreef:Onduidelijk is hoe actueel deze info nog is.
Groet Hans
Als ik naar Cuba ga en ik weet niet zeker dat ik een GPS-achtig geval mag invoeren (dus ook weer uitvoeren), zou ik er geen moment over peinzen om 'm stiekum mee te nemen en af te wachten of en waar het het schip strandt. Ik vind dat het risico niet waard. Maar dat moet ieder voor zichzelf vaststellen.
Groet Hans.
Groet Hans.
- terpie
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Douane in Cuba is vrij soepel. Het was zelfs geen probleem om bij vertrek een 1,5 literfles vol met water in je handbagage (gewoon in het zijvak van de rugzak) mee het vliegtuig in te nemen..... 

Photo Gallery: gallery.terpie.nl
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Maar ja, dan ga je het land ook weer uit. Vanuit hun politiek gezien interesseert het hun niet wat je vervolgens met een fles in hun "buitenland" doet.terpie schreef:Het was zelfs geen probleem om bij vertrek een 1,5 literfles vol met water in je handbagage (gewoon in het zijvak van de rugzak) mee het vliegtuig in te nemen.....

Vriendelijke groet, Léon Obers