geeft niet, ik heb ook foto,s ertussen zitten die minder zijn. idd oefening baart kunst.
commentaar op je foto,s( kan helaas geen exif vinden zodat ik niet weet welke s,f en iso je gebruikt hebt):
foto 2: waarschijnlijk je sluitertijd te langzaam of scherpstelpunt net ervoor...tip: bij aktie altijd Af-continu servo met lockon gebruiken(evt zie manual camera) en hoge sluitertijd met daarbij ,als nodig ,hogere iso: 400-800 of nog hoger. Je kan je camera ook op maneel zetten zodat je de sluitertijd en F vast kan kiezen en dan je iso op auto zetten voor de juiste belichting.Bij aktie ook Ch gebruiken( bij mij is dat 9 fps op FF)- je hebt dan altijd (of vaak) de juiste ertussen zitten.
foto 4: scherpstelpunt net achter de stokstaartjes, er vanuitgaande dat je objectief geen back/frontfocusproblemen heeft, stel hier ook weer met continu servoaf scherp op je onderwerp en blijf volgen.
qua compositie/kadering: ga niet te krap inkaderen bij het nemen van de foto(wat er niet op staat, krijg je er ook nooit op) , je hebt genoeg pixels op de opname in je fotoprogamma later bij te snijden en zo tot een leuke compositie te komen.
Zo zijn er nog veel meer tips over fotograferen die hier op het forum te vinden zijn.
Op de site:
www.photozone.de staan onder de rubriek "technique"verschillende tips en voorbeelden. En last but nor least op dit fijne forum zitten goeie fotografen(m/v) die goede adviserende commentaren geven, dus stel gerust vragen als je ergens mee zit, je krijgt geheid antwoord.
Laatste tip ter afsluiting: wees nooit teleurgesteld als je foto,s niet zijn wat je ervan verwachte( k,heb er zat gemaakt die niet aan mijn verwachtingen voldeden), gewoon lekker door gaan en proberen.
Als je merkt dat het met de aangereikte tips wel lukt, krijg je er geheid lol in....veel succes!!
groeten Ben