Macro oogst van vandaag

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Arno P

Macro oogst van vandaag

Bericht door Arno P » do mei 21 2009 4:46 pm

En feedback is welkom... :wink:
(Ik loop toch steeds aan tegen het feit dat ik geen ringflitser heb....te groot diafragma...verlies aan scherptediepte....te klein diafragma minder licht en lange sluitertijd (en dan moet een blaadje of beestje eigenlijk niet bewegen. DUS...het zoeken naar de juiste ringverlichting is begonnen....veel licht, klein diafragma...korte sluitertijd zodat beweging wordt bevroren en we ook nog iets scherptediepte overhouden en kan er ook nog zonder statief iets aardigs gemaakt worden :wink: )

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding

[Mod].....Nummers aan je foto's toegevoegd....[/Mod]

GdP

Re: Macro oogst van vandaag

Bericht door GdP » do mei 21 2009 5:27 pm

Heel creatief!

Ik vind de tweede de mooiste.

Arno P

Bericht door Arno P » do mei 21 2009 6:04 pm

GdP schreef:Heel creatief!

Ik vind de tweede de mooiste.

Dankje, onze eigen oude poort van het stalletje ;-)

Veganpix

Bericht door Veganpix » do mei 21 2009 8:11 pm

Met een ringflitser krijg je schaduwloze foto's, dus zonder dieptewerking. Ideaal voor registratiefoto's maar niet voor sfeervolle foto's. Natuurlijk licht blijft voor mij het mooiste. Bovendien kan flitslicht op korte afstand gevaarlijk zijn voor de ogen van insecten e.d. Misschien iets om in overweging te nemen en toch maar met statief blijven fotograferen bij weinig of geen wind? :wink:

Arno P

Bericht door Arno P » do mei 21 2009 9:36 pm

Veganpix schreef:Met een ringflitser krijg je schaduwloze foto's, dus zonder dieptewerking. Ideaal voor registratiefoto's maar niet voor sfeervolle foto's. Natuurlijk licht blijft voor mij het mooiste. Bovendien kan flitslicht op korte afstand gevaarlijk zijn voor de ogen van insecten e.d. Misschien iets om in overweging te nemen en toch maar met statief blijven fotograferen bij weinig of geen wind? :wink:
Zonnebrilletje voor de insecten? :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”