Hallo.
Ik heb vandaag een 300mm F4 AFS-S gekocht met een TC-14EII. Optisch lijkt alles prima in orde (Heel kort een paar foto's gemaakt), maar ik zie dat er een paar milimeter speling zit tussen de Camera (D300) en de TC-14. Ook de lens heeft een heel klein beetje speling.
Is dit een normaal verschijnsel? De speling is om de optische as (roteren) en niet van voor/naar achter zeg maar. Ik kan dus de camera een paar milimeter naar rechts roteren als de TC/Lens vast zit op een statief.
Mvg,
Guido
Speling TC-14EII
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Speling TC-14EII
[ D300/D200/D50 - Lenzen van 12mm tot 300mm - TC1.4/1.7 - SB-600/800 - GT3541XLS - Kirk BH-1]
Re: Speling TC-14EII
je hebt altijd iets speling. zo dus ook met een converter
zou mij daar geen zorgen over maken als ik jou was.
groeten ; Arend
zou mij daar geen zorgen over maken als ik jou was.
groeten ; Arend
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Een paar milimeter
op de vatting of aan het einde van het objectief ??

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- MartijnM
- Clublid
Normaal, heb ik ook bij de twee converters. Een 'paar' millimeter is neem ik aan een (niet opgemeten) inschatting? Als dat echt zo zou zijn, lijkt me niet dat alles aan je body blijft hangen...gza schreef:De speling is om de optische as (roteren) en niet van voor/naar achter zeg maar. Ik kan dus de camera een paar milimeter naar rechts roteren als de TC/Lens vast zit op een statief.

Buy film, not megapixels...
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties, ben ik weer gerust gesteld. Een paar milimeter is inderdaad gevoelsmatig, dus een klein beetje.
Ga ik nu van mijn nieuwe lens genieten
Tnx,
Guido
Ga ik nu van mijn nieuwe lens genieten

Tnx,
Guido
[ D300/D200/D50 - Lenzen van 12mm tot 300mm - TC1.4/1.7 - SB-600/800 - GT3541XLS - Kirk BH-1]