Vraagje:
De D300 heeft als native iso 200, maar heeft ook de mogelijkheid om nog tot Lo-1 te gaan (hetgeen vergelijkbaar is met iso 100). Als ik op een zonnige dag wil inflitsen (tegenlicht) loop ik met iso 200 tegen de beperking van de sluitersynchronisatietijd aan van 1/250. Ik wil m'n diafragma dan niet verder knijpen dan f11. Het liefst gebruik ik diafragma's tussen 2.8 - 5.6, maar dat is op zo'n dag niet mogelijk.
Wat verdient de voorkeur:
1) ISO naar Lo-1 terugbrengen
2) highspeedsync flitsen. Dan kan de sluitertijd tot 1/320 (PS ik weet niet of de SB600 dit ondersteund).
D300 Iso Lo-1 vs HSS flits
Re: D300 Iso Lo-1 vs HSS flits
Beide opties zijn mogelijk. Ik zou zowieso je Highspeedsync op 1/320e zetten. Je camera en je SB-600 kunnen dit met gemak aan. LO-1 is inderdaad gelijkwaardig aan ISO100. Kan je ook selecteren, je zal iets aan contrast verliezen.
Hope this helps,
ALE
Hope this helps,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Als ik highspeedsync op 1/320 zet dan is er geen begrenzing aan m'n sluitertijd. Ik kan dan ook gewoon 1/500 selecteren. Had verwacht begrenzing zoals bij 1/250 (niet HSS). Is dat normaal?
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
R,
Ja dat is normaal een heet Auto-FP-sync.
Dat betekent dat de flitser en kamera ook op tijden korter dan de volle X-sync tijd werkt.
Nadeel is wel dat de bruikbare output van de flitser sterk afneemt.
Voordeel is wel dat je tot de kortste sluitertijd kan gaan, sims 1/16000 seconde!
Lees het D300 handboek, pg 176, 288 en anderen.
Groeten, GIjs
Ja dat is normaal een heet Auto-FP-sync.
Dat betekent dat de flitser en kamera ook op tijden korter dan de volle X-sync tijd werkt.
Nadeel is wel dat de bruikbare output van de flitser sterk afneemt.
Voordeel is wel dat je tot de kortste sluitertijd kan gaan, sims 1/16000 seconde!
Lees het D300 handboek, pg 176, 288 en anderen.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)